Tävling!



Klicka på bilden för att komma till inlägget på www.dressyrmupparna.se !

Eller här --> http://dressyrmupparna.se/tavling-vinn-en-ridbage/9035#respond

Jag är med och tävlar med min outfit hos teamsl.se!


Jag är med och tävlar med min outfit hos TeamSL.se!!

Planer

Det är inte lång tid kvar av sommarlovet nu, det är massor med grejjer som jag själv vill hinna göra och så vill jag ju också lägga tid på Tjalle.

Det som finns på schemat för mig och Tjalle är:

* Hoppträning på onsdag
* Clearround nästa tisdag







Älskar min underbara älskade fina ponny ♥

Hejhopp

Jag orkar inte riktigt blogga varje dag om ridpass. Får se hur det blir framöver...
Nu har jag ridit ut i två dagar till idag. Eller jag och Becka har ridit. Känns bra att hon börjar komma igång att rida Tjalle nu.

Men idag red jag i paddocken, det var ett väldans blåsväder så jag förväntade mig inte så mycket. Han brukar vara väldigt uppblåst då. Men han lugnade ner sig imellanåt och mot slutet gick han riktigt bra. Jobbade för att få en stadig form och lite skänkelvikningar samt serpentinbågar för att mjuka upp. Travade över lite bommar och tog slutligen lite galopp i båda varven. Han han faktiskt blivit så mycket bättre. Tack vare av att jag har lärt mig tro det eller ej!

Även fast han vi har väldigt mycket basgrejjer att jobba på så är jag faktiskt väldigt glad för alla framgångar vi gjort. Det gick så segt innan!


Bilder från förra året!

Mot stallet

Nu ska jag bege mig till stallet och rida ut en sväng innan det börjar regna! Sen ska jag hem och packa för imorgon åker jag till mina kusiner.

Bjuder på två bilder på mig och leia, jag har passat henne sen igår kväll :) mysig jycke det där!




Long time no seen!

Heyhey!
Det var fruktansvärt längesedan jag bloggade. Jag har dels glömt av men också inte orkat!
Jag har hunnit göra endel saker faktiskt! Jag och Tjalle har varit på ridläger. Det var jätte roligt och lärorikt. Tjalle skötte sig utmärkt och bråkade ingenting. Mitt mål därifrån var att
* Kunna lasta utan problem
* Rida dressyr och hoppclearrounder detta året

Sen så har jag och Tjalle och mamma och Becka även varit i Svenljunga hos våra släktingar. Tjalle tömkördes lite och drog en stock. Men tyvärr så hann vi inte så långt med inkörningen. Mycket att göra!! Men jag red mest ut och så på dom 2 veckorna!

När vi var påväg hem från Svenljunga så stannade vi till på Hagård hästgård för att jag skulle rida lektion för Malin. Det gick jättebra och jag lärde mig nya knep för en ärlig form. Sen så hjälpte hon mig med galoppen. Det gick jättebra och jag kunde tillslut galoppera flera varv på volten utan utbrott från lillmannen.

Sen så går det jättebra med lastningen vilket är underbart!! Han går rakt på!

Nu när vi har landat hemma igen tänkte jag rida honom ordentligt, men självklart ska han tappa en sko då! Så nu har han fått på sig den och jag har ridit i två dagar och ska rida idag med. Men nu ska han också vila i 4 dagar för jag och Becka ska iväg. Mamma tar hand om honom. Sen ska vi rida 5 dagar och sen ska vi iväg 3 dagar. Men sen! Då sätter vi igång på riktigt och jag har planerat att gå på en clearround i Augusti!! :D

Bild från ridlägret på min älskling!


RSS 2.0