Ännu en lång dag!

Var i stallet från 11 till nio idag med!
Suck, :P
Men men, det är mycket som ska göras och speciellt nu när det ska vara par tävling i gymkhana i stallet till helgen! :)
Efter många om och men så har nu Eva-Lena fått tag i en veterinär som kan besiktiga hästarna som ska vara med på tävlingen! :)
Tycker dom nya reglerna är bra faktiskt. För hästarnas skull.

Jag började dagen med att ta in pollen och borsta m.m :)
Sen red jag, Natta och Manda ut. Vi red en ny ridväg som Tjalle inte ridit förut. ;)
Red Hea runt som ja kallar den.
Han var riktigt lugn och fin tycker jag. Tror han känner sig trygg när han rider ut med både Trevina och Qlemp som han är bästa polare med.
Hoppade över en liten stock i skogen med! :)
Typ 40 cm xD
Han tyckte det var skojsigt :)
Galopperade för första gången idag med. Han var även då lugn och fin :)
Sen skulle vi galoppera på ängen också men då blev han stressad och lyssnade inte. Tror mest han blev pigg när alla sprang åt olika håll. Så då skrittade jag medans Natta och amanda galopperade.
Det tyckte han var jobbigt och stressigt, tacktade och galopperade på stället xD
Sen travade vi på nästa äng men det blev galopp ändå tyckte Tjalle :)
Men det var skönt att han ändå fick springa lite mer idag! :D
Dock han han blivit fet! - INTE OKEJ!
Min häst ska inte vara fet :P
Så nu får vi rida hårt  ;P
Övade med vattenslangen sen med. Han är väldigt rädd för den men vi kom så långt att han nosade på vattnet och vi sprutade lite på hovarna ;)
Så får vi gå lite längre en annan gång ;)
Sen fick dom gå tillbaka till sin hage igen efter att grävmaskinerna varit där.
Resten av timmarna i stallet spenderade jag och amanda till att hjälpa mamma i lilla stallet, "städa" paddocken, mocka stora stallet och göra videobloggar med mer :)
Så ska se om jag hinner ladda upp lite videosar ;)

Inga bilder från ridningen idag, men det blir en videoblogg lite senare och bilder från hagen! :)




Upptäckte att han var irriterad i ögat, måste behandla det imorgon!!
Annars gillar jag bilden :) <3
Puss på älsklingen!


Kommentarer
Postat av: Amanda :)

ohmygod, vem har tagit dessa fina bilder? shit.. tror att den som har gjort det kommer att bli famous en dag... ;)

2010-08-12 @ 22:47:49
Postat av: emma

ååh så fina bildisar :D:D:D<33

2010-08-12 @ 22:57:14
Postat av: Patricia

Ja asså shit helt ofattbart!

2010-08-12 @ 23:55:40
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0