Ännu en skoldag! :)

Skolan idag var inte helt fel ass!
Bakade hela dagen!
Jag och amanda bakar bröd med oscar, jacob och tobbe.
Emma och Ewe hjälpte till lite med :)
Vi gör citronbröd och basilika bröd, tar två dagar att göra dom! :O
Men idag var sista dagen men tyvärr hann vi inte göra klart så fortsätter imorgon :P

Slutar ju 14:10 hela veckan så var i stallet typ 15:10 för att jag, philip och alex gick så segt från bussen :)
Jag och Phille pratade massa!
När jag kom till stallet bytte jag om och käkade äpple  + havrekaka + festis som ja köpte!
Jag började med att fixa lite i lilla stallet för det var stökigt och ni vet ju hur jag är!
ORDNING OCH REDA SKA DET ALLTID VARA!
Så sopade och mockade lite!
Sen gick jag och hämtade Tjalle baby boy! :D
Borstade bort all äcklig lera på bena och ja gjorde allt annat ni vet kratsa hovar och borsta och så!

Idag tog Tessan med sig en sadel som vi kanske ska köpa av Lotta wahlborg, om den passar.
Bad Eva-Lena hjälpa mig och hon tyckte den satt bra men hon sa att jag skulle rida med den och kolla om den åkte fram.
Det gjorde den inte men jag tyckte den klämde lite på bogbladen kanske och att den hade inte legat stilla.
Så imorgon ska jag nog be kicki hjälpa mig att kolla!

Iaf, jag och amanda red iväg till tofta!
Vi träffade Alexandra och Vera så bestämde vi att vi ska rida tillsammans någon dag, dom+vi+Lina och ida! :D
Nice!
Det blåste ju väldigt mycket idag så dom skyggade för lite saker men annars gick allt bra trots att det blåste såå skit mycket!

Vi red galoppvägen och gjorde hinder typ 50-60 cm, Tjalle tyckte det var roligt men 2 gånger hoppade han inte utan sprang igenom hindret xD
Han tyckte det var jätteroligt och var svår att stanna 1 gång!
Och en gång när jag fattade galopp innan ett hinder rejsade han skit fort, jag han inte tänka xD
Tjalle tyckte det var härligt att springa av sig! :D
Galopperade på stigen sen bara och jag lät han springa ganska fort!
Han gjorde tom galoppombyten i svängarna! :P
Men sen tog det ett tag att stanna xD
Hihi busfrö! <3

Sen skrittade vi hela vägen hem i skitvädret!
Sen borstade jag av, stretschade och satte på täcket och släppte ut dom i nya hagen! (bakom logen i bergshage)
Sen bytte jag snabbt om och sopade efter mig o maandy!:D
Aja nu måste syrran gå in men jag skriver lite mer senll! :D

Kommentarer
Postat av: N

sv: tackar :D

det är super :)) är det din häst på headern? :9

2010-08-25 @ 21:08:53
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Emma

äääh! Jag var med MINST lika mycket som er såattee ;o!

2010-08-25 @ 21:30:37
URL: http://pegasusryttare.blogg.se/
Postat av: Ida :)

Sv:Så bra att du gillade att kolla bilderna x)

Du får väl komma och kolla på oss på tisdag då när vi riider :D<3

2010-08-25 @ 21:35:39
URL: http://missalaiso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0