Dagens ridturer!

Snart är sommarlovet slut! Man blir jätte ledsen när man bara tänker på det!
Försöker glömma det men det värsta är att vips så är den dagen här!
Innan dess måste vi ha ridit ut själva och ridit ensamma i paddocken så han har vant sig vid det innan skolan börjar!
Jaja, när skolan väl har börjat så kan jag iallafall längta tills när vi ska åka till Danmark den 11-15 september! :D
Ska ta ledigt från skolan!
Och framförallt kommer jag längta till varje dag när jag ska rida Tjalle :)<3
Nu har man ALLTID något att längta till!! :D

Idag red jag mot tofta för första gången, och på stora vägen för första gången!! :D
Han var inte rädd för bilarna på vägen, inte mopederna och inte cycklarna, eller jo bara 1 cyckel med stora svarta väskor på. Den var tydligen jätte läskig så då gjorde han "shoganan hopp", liksom studsade fram bara för att jag höll in han när han skulle "fly" haha! xD
Sen var det lite olika grejjer som var lite läskiga, han var på helspänn hela tiden. Tror det var för han har ju aldrig varit där det blåste och så blev ju jag spänd och så.
Men på hemvägen var det inga problem! ;)
Skrittade hela vägen men travade på grusvägen hemma sen! :)
Han var inte alls stressig i traven! :D:D
Efter jag hade ridit friserade jag han lite grann!
Kommer lite dåliga mobilbilder från det! :D

Han fick stå inne i någon timma sen för han var jätte trött. Lilla bebisen somnade :*<3
Medans han stod inne red jag qlementine! :D
Red lilla varvet runt runt ängarna och körde sedan trav konditions pass på ängen.+ red igenom henne i höger galoppen! ;)
Hon blev vääääääääldigt trött, funderade nästan på om hon var sjuk! :O
Men jag gav henne betfor havre och biopromin så hoppas hon är piggare imorgon! ;)
Lyssnade på musik när jag red, riktigt nice, men jag har ju bara typ 3 bra låtar på mobilen XD
Förresten! Det kom en buss när vi gick på vägen! Jag ba: va fan gör jag nu?? han inte stanna den eller något.
Men ja gjorde halt och hon blev bara lite spänd men annars reagerade hon inte!! :D
Duktig ponny! :D

Efter jag hade ridit Q, putsade jag mina skor och tränset, mockade stora stallet och sopade! :)
Sen släppte jag ut pollarna och åkte hem! :)

Hemma har jag städat lägenheten och lagat mat! :D
Snart blir det chokladbollar som mamma♥ har gjort! :D
Ska kolla på Lotta på liseberg för Becka är där med sina kompisar :P
Här kommer dåliga mobilbilder från idag! ;)



Manen är klippt!!!!!!!
Vad tycks?? :D:D
Ska nog klippa lite kortare :P

Hovskägget borta!! :)
Vad tycks? :P

Orkar inte fixa roteringen! :P
Men visst är han söt ? :)♥
Haha ful nosludd men han får skav xD

Kommentarer
Postat av: natta

han bidde hu tjusig som helst jue. gulleplutt

2010-08-09 @ 20:58:41
Postat av: emma

jättefin blev han :PPP!

2010-08-09 @ 21:19:33
Postat av: Patricia

Tack Emma och Natta! :)

Jag är så nervös att det ska blir fult! :P

Men som tur var växer det ju ut igen! :)

2010-08-09 @ 22:04:57
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0