Lång dag!

Skoldagen var väldigt lång, började med Sv, sen Eng, Lunch, Dubbelpass matte, och slutligen typ AP med tina. xD
Asså gud skrattar så mycket när man har henne.
Hon är så skön xD
Slutade 15:20 och tog den dumma fula bussen till stallet :)
Bytte om och tog in Tjalle med en gång, han hade 4 stycken bit märken :((
Stackarn, han får inte ta någon stryk! :O
Men jag la på lite aloe vera salva innan jag släppte ut honom, samt solhelosan på nes tippen! :)
Men efter att jag hade borstat sadlade jag - idag red jag i lilla pessoan som har varit den mest perfekta sadeln hittills! :)))
Den var jättebra att rida i :)
Tyckte den satt perfa, hoppas att vi hittar en fin, billig och begagnad sådan! :D
Jag red till tofta - i nästan 2 timmar! :O
Mamma hämtade mig för hon hade köpt betfor (bara biopromin kvar!).
Hon red också på Bella medans jag var ute och red. xD

Ridturen:

Han stannade några gånger på dom ställena han brukar stanna på innan stora vägen! :)
Fick andvända spöt en gång :)
Då han stegrade lite! :O
Inte göra så Tjalle! ;)
Han skötte sig utmärkt på stora vägen och även påväg ut till tofta.
Stannade typ 1 gång då jag fick andvända spöet en gång till.
Jag travade på några ängar :) Myspys
Sen när jag kom till tofta snackade jag lite med Ida, Ida och Lina som var i stallet! :)
Dom höll Tjalle medans jag lånade toaletten! :)
Sen red jag vidare till galoppvägen som vi kallar den som är en lång ridväg in i skogen som leder till många skogsrundor och även till hjälms.
Jag travade mycket och red 2 små skogsrundor! :)
Sen mycket galopp på stigen!
Gjorde några galoppfattningar från halt och han var helt amazing!! :D
Skit pigg och allert! :D
En gång när han gjorde galoppombyte bockade han lite xD
Sen påvägen hem stannade jag och kollade på när Ida Alaiso (missalaiso.blogg.se) och Lina As red :)
Kollade även på en Morganponny som jag hört ryckte om påvägen hem :)
Mest bara för att se en morgan eftersom Tjalle har den rasen i sig! :D
Sen var han skit pigg påvägen hem! :))
Efter ridturen borstade jag av och sopade innan jag bytte om ;)


Sötishesten med salva på neesan <3


Söööto! <3

Nu ska jag kolla slutet på fångarna på fortet och sen sova! :)))
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Kul att rida!! :)

Sv: Okej vad bra! ;)

2010-08-31 @ 22:00:03
URL: http://tessanaslin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0