Om mig!!

För er som inte känner mig och läser bloggen kommer lite info här!

Jag föddes den 1:a April år 1996 på mölndals kvinnoklinik :P
Bodde i hindås i ett par år tills jag var runt 3-4-5 år.
Föräldrarna skiljdes och jag bor med mamma.
Vi flyttade till härryda och sedan till Landvetter där jag började i landvetterskolan.
Jag har alltid tyckt om hästar men hade inget större intresse mer än att våran släkt hade många hästar som jag älskade att rida på!
Men jag var alltid lite rädd för hästarna, vågade inte så mycket och så.
Jag var ibland en fegis.
Det var nog det som gjorde att jag inte var tooookig i hästar som min syster var. Ni vet läser bara hästböcker och så.
Men det kom allt mer och mer!
År 2004 flyttade vi ut till Lycke i kungälv. Då gick jag och min syster Rebecka runt och frågade om det fanns några hästar vi fick ta hand om och pyssla med.
Vi började grejja med en minishettis hingst och en shettis som hetter Emma och Ragnar! Tyvärr är dom båda döda nu men jag kommer ihåg nästan allt vi gjorde med dom. :P
Men dom var ju så små så vi kunde inte rida dom.
Vi gick vidare i området och blev tipsade om en ponny som tydligen hette Bettan.
Vi gick dit och frågade om vi kunde få rida. Men
tjejen som ägde ponnyn var inte där så vi gick hem igen. Men så en dag när vi stod och mockade i Emma och ragnars hage kom det två tjejjer på två hästar.
Den ena tjejjen hette Annie och hon frågade om det var vi som ville rida hennes häst och sa att vi kunde komma bort en dag.
Det gjorde vi, vi red på bettan som var jätte underbar. Vi blev förälskade och bestämde att vi kom dit varje söndag.
Vi var då ca 9 och 11 år gamla.
Efter ett tag ökade vi till två dagar i veckan sedan tre och sedan 4 .
Vi lärde oss galoppera, hoppa och rida gymkhana!
Rebecka började rida Baylight för hon var förstor för Bettan och jag red Bettan.
Baylight var en stark och pig ponny som gärna stack i full galopp ute i skogen.
Det hände en gång och Becka flög av.
Men allt gick bra som tur var. Peppar peppar.. (jag är en sån som har lite tvångstankar och så, tror på peppar peppar o lite annat.) xD
Aja nog om detta.
Vi slutade ta hand om Emma och ragnar!
Vi har nu ridit i Stall Nordlycke i 5 hela år!
Det är inte klokt vad tiden går foooort!?
Vi har lärt känna familjen och alla djur på gården och är nu som deras familjemedlemmar!
Vi har ridit på många olika hästar och lärt oss mer o mer.
Allt från 4 åringar till 27 åringar!

Men nu till det där med egen häst.
Det var ju omöjligt, vi skulle aldrig ha råd.
Men i 3 år önskade man ju verkligen hela tiden, det var ju verkligen rena rama drömmen!
Men det fanns inte i den vildaste fantasin att vi skulle skaffa en!
Men som sagt, drömmen fanns där.
Och nyår 2009/2010 önskade ja mig verkligen att 2010 skulle jag få en häst!
Jag nästan bestämde det!
Hur vi skulle ha råd och hur det skulle gå till visste jag inte!
Men jag har väntat och väntat hela året!
Det började egentligen med att vi fick en travare som ingen ville ha.
Hon var 3 år och o inriden. Men det var ju inte det vi ville ha så vi lämnade tillbaka henne.
Men det kom en c-ponny till stallet som var sååå perfekt till mig! Och tillsalu!
Och billig! Så mamma bestämde sig för att köpa men han gick inte igenom besikningen! :(:(
Det var då vi började leta!
Men efter d-ponny som alla i familjen kan rida! ;)

Men hallå?? jag skulle ju berätta om mig!!??
Måste bara tillägga att vi har flyttat till ytterby! Det suger!
Får ta buss till stallet, = JOBBIGT!
Men men, hoppas vi hittar något billigare närmare stallet! Skulle var så jävla perfekt!
Tänk att hinna fodra på morgonen innan skolan! :O:O

Just det om mig!
Jag är från och med den 2/8 2010 världens lyckligaste 14 åring!!
Sprallig, glad, bestämd, dominerande, busig och snygg, det är jag det!!
Mina bästa vänner heter Emma, Evelina, Amanda, Malou och Lina!
Jag har en syster som heter Rebecka och min mamma heter Carina!
Sen har jag mina extra föräldrar som äger stallet. xD
Kicki och Berra :P
Och min extra stora syster Annie! :P
Jag har ingen favorit färg, ingen favorit mat, ingen favorit låt. Eller jo just nu Waka waka med Shakira! :P

http://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0

Nog om mig!
På denna bloggen är det våran polle Tjalle som är i centrum!!
Våran älskade polle, världens bästa valack!
Faktiskt inte världens bästa ponny för det är Bettan! Ingen är bättre än henne ! <3
Jag ska göra allt jag kan för att Tjalle ska ha det bättre än någon annan ponny!!
Han är min ögon sten och första ponny!
Det är helt sjukt asså!
Jag har en ponny!!! :O:O
Puss på han för han är så underbar!!
Det ända negativa med han är att han har hingstbeteende och när det gäller att vakta sina ston gör han vad som helst. Häromdagen sprang han igenom staketet! :(

Världens bästa ponny valack! <3<3
Puss på dig älsklingen och sova gott! :)

Slänger upp en bild på mig med ;)


Kärlek!

Kommentarer
Postat av: emma

Och till slut fick Patricia sin ponny och levde lycklig i alla sina dagar :,)

2010-08-08 @ 22:47:24
Postat av: askeeer

flytta närmre maaaj, hääh :D

2010-08-08 @ 23:39:24
Postat av: Rebecka

Det är väl inte negativt med hingstbeteende? Det är naturligt och det försvinner med tiden. Han sprang inte igenom staketet, men det kom en annan ponny som hade smitit för det var ingen ström i dens staket, eller rättare sagt hagen var öppen hos den ponnyn ingen hade stängt hans hage. Så började den springa utanför Tjalves flock då är det inte mer än rätt att han skyddar sin flock :) Så han började försvara sina ston och blev blockerad och råkade dra med staketet.. Stackars Tjalven fick sår på bena... :( <3

2010-08-09 @ 09:15:49
Postat av: Patricia

Aa precis becka ;)

2010-08-09 @ 10:10:49
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/
Postat av: Patricia

2010-08-09 @ 10:11:05
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/
Postat av: Patricia

Jaa Lina !! :D:D:D



Aaaaaaaaaaaa Emma!!!! :D<3

2010-08-09 @ 10:11:45
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0