Söndag!

Idag har det varit en tråkig söndag tycker jag!
Även fast jag har varit hos älskade Tjalle och ridit...
Jag tog in han direkt när jag kom till stallet ;D
Borstade och grejjade i typ 25 minuter. Sen gick jag på en promenad alldeles själv.
Han testade mig 2-3 gånger genom att stanna men annars var han snäll! :D
Sen när vi kom tillbaka till stallet borstade jag lite till och la i ordning lite bommar i gräspaddocken! :D
Sen sadlade jag och gick till gräspaddocken!
Började med att skritta på lång tygel och började sedan med halter, behöver verkligen öva på det.
Han är jätte snäll att stanna och få fram men han blir lite ivrig och vill inte stå stilla!!??
Hjälp?! Hur tränar man bort det??
Sen red jag lite på volter och försökte bara få han att lyda mig och gå på böjt spår.
Skrittade sedan över bommarna och skrittade lite huller om buller genom slalomstolparna.
Därefter travade jag på volter och gjorde lite olika tempoväxlingar.
Sedan travade jag över bommarna.
Gjorde några bommar till upphöjda (typ 15 cm), så nu är det vårat rekord!! :D WOW
Han har väldigt mycket temperament och blir lätt stressad och pigg.
Det är också ett problem faktiskt. Men det hoppas jag att vi får tränat bort det med! ;)
Jag avslutade med att skritta på lång tygel till brevlådorna! ;)

Detta måste vi träna:
* Lastning
* Spolning
* Sprayflaska
* Promenera med skräp + pinne
* Longera
* Vägarna
Mer kommer jag inte på nu men har säkert glömt något.
Vill gärna ha gjort detta innan vintern. Iaf lastning, spolning och longering, samt sprayflaska(men det är ju bara en grej han måste lära sig)

Red Qlementine idag också.
Det är amandas lilla c-ponny som jag passar nu när hon är i danmark! ;)
Red till Melvin vägen som jag kallar den :P
Jag passar inte riktigt till den ponnyn då vi båda är lika envisa och att hon är lite snett musklad och jag blir irriterad när hon går snett med huvudet xD
Men ridturen slutade mycket bra då hon fattade höger galopp på grusväg på andra försöket (hon har VÄLDIGT svårt för höger galopp) :P
Tränade massa galopp på vägarna så svettig blev hon :P

Här kommer två collage som jag har gjort!
Den första är från idag!
Och det andra är från när vi släppte ihop han med tjejerna och när han skulle sparka trevina och tar så mycket sats att han sätter sig ner xD




Snyggingen! <3
Älskar dig! :)<3
Fan vad dålig själva bilden är, redigerade lite för mycket xD



Haha!


Kommentarer
Postat av: amanda

Snett musklad? Bara gå högergalopp?

.......

2010-08-09 @ 22:14:09
Postat av: Patricia

Aaa ?

Kan du förklara lite mer vad du menar med bara gå höger galopp? :P

2010-08-09 @ 23:04:33
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/
Postat av: Patricia

Aaa ? :P

Vad menar du med bara gå höger galopp?

Menar du det jag skrev i dagens inlägg? :)

2010-08-09 @ 23:06:31
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/
Postat av: Amanda

Du skrev de?? XD

2010-08-09 @ 23:06:52
Postat av: Patricia

oj dubbla kommentarer xD

2010-08-09 @ 23:09:55
Postat av: Emma

Tålamod :):)

2010-08-12 @ 11:12:45
Postat av: Patricia

Jaa tålamod behövs!! :D

2010-08-12 @ 21:33:03
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0