Stall dag!!

Vi åkte ju till tre hästar innan vi åkte till stallet! :)
Om vi får sålt att vilket jag är osäker på så får vi typ 600 kr!! :D
Göttans, kanske blir det något fint till Tjalle då? :)))

När vi kom till stallet var det full rulle!
Sandra Thomann och Josefine Ericsson skulle träna, Jocke skodde bella och busan tror jag.
Natta grejjade med Trevina = FULL RULLE ASSÅ! :))
Jag och Natta bestämde oss för att träna gymkhana tillsammans! :)
Jag och Becka hämtade Qlemp och Tjalle.
Jag började borsta Qlemp och Tjalle fick stå och sova lite medans jag red Q. :)
Det behöver dom små bebisarna ibland ;)
Jag började med att skritta på lång tygel i typ 10 min.
Sen gjorde jag mycket halter för att få reaktion i henne och få framåtbjudning!
Sen trav - mycket tempoväxlingar.
Lite volter för att få henne att böja på sig.
Sen red jag över bommarna! :)
Några upphöjda typ 20-40 cm! :))
Fattade höger galopp och lät henne öka över bommarna! :))
Härligt när hon går bra i höger varvet alla fattningar gick bra förutom en misslyckad, näst sista då hon var lite trött! :))
DUKTIG PONIHEST!
Sen gymkhana då! :)
Var sååååå längesedan jag red gymkhana så gjorde lite tabbar. Men Q var duktig fast hon tyckte det var dö tråkigt!
Gjorde mycket skräp och svärd och ....... HON REAGERADE INTE ALLS!! :D
Inte rädd alls! :)
Duktig ponny! :D:D
Då blir man glad! :D
Avslutade med bommarna och sedan ledde jag o natta ponnyhästarna till havet o tbx! :))
Sen fick trötta qlemp stå inne medans jag red älsklings Tjallee!!! :D

Övad mycket med sprayflaskan, sprayade samtidigt som jag borstar för att han inte ska vara rädd för ljudet.
Tillslut kunde jag spruta lite smått! :D
Det går framåt ! :)
Innan jag red gick jag och Tjalle ut och joggade lite! :)
Sprang runt ensilage balarna och sedan till hea, och en bit på vägen för trafik träning!! :)
Han är inte rädd för bilar! :D
Det är ju bra det! :)
Försökte ta kort när han hoppade över dikena. Men det gick ju sådär.
Kolla på bilderna xD
Hihi, han tyckte det var skojsigt, han stollade till sig en gång men då fick jag säga till honom! :P
Inte göra så!
Sen tillbaka till stallet, sadla o tränsa i våran slowmotion takt! :)
Bra för mig ju, nu lär jag mig att inte stressa! :)

Idag red jag i paddocken för första gången! :D
Red över bommar, och igenom bommar. :P
Om ni fattar xD
Tränade på att ha jämt tempo och mycket halter.
Jag började med att räkna i halterna, tyckte han blev lugnare då xD
Travade på volten och över bommarna, också där tempoväxlingar! :)
Han tyckte det var riktigt roligt att rida i paddocken!
Var inte rädd för något! Bara lite stressad i början men det gick över! :))
Han var riktigt duktig! :)
Mamma tog lite bilder! ;)
Glömde kameran idag igen! = INTE OKEJ!
Imorgon ska den meeed! ;)

Sen stretschade jag, han gillar mest morotsstretchning (har blivit grym på dee) =)

Efter det släppte jag ut Qlemp, Bella och Tjalle! :)
Verkar som att han och Qlemp har tröttnat liiite lite på varandra !
Det är verkligen bra det! :)
Sen mockad jag stora stallet och sopade! :)
Och så kom Lojjan och lilla Filippa! :D
Snackade lite med dom!:))
Mockade och fixade i ordning efter mig i paddocken också! :))
Sen fixade jag och mamma vatten till Tjalle och Bellos hagar! :))
Efter det åkte vi hem! :)
Hihi jag är i stallet hela dagarna nu! :))
Men så ska det va när man har häst och vill ju njuta innan skolan börjar!! :D
Mamma är ju också i stallet hela dagarna och målar! :D
Snart klart, och då ska jag städa stallet och fixa i ordning! :D:D

Nu ska jag lyssna sönder min favorit låt - WAKA WAKA!!! :D

Lite bilder med! :)


Haha det är kameran som är så dålig på mobilen!



Så rolig bild!! xD


Också dålig bildkvalité!

Just det!!
Köpte ett dressyrschabrak på tre hästar!
Z-täcket, mörkblått med guldig kant! :)
Köpte också ett svart nackludd som vi ska klippa isät så det blir två sidoludd, han får skav nämligen.
Måste ju ha grimma på nu dom första veckorna också! ;)
Men men!
BYE!


Kommentarer
Postat av: Elina

varför måste han ha grimma nu i början? :)

2010-08-10 @ 21:26:50
Postat av: Patricia

Säkerhets grej, om han skulle komma lös :)

2010-08-10 @ 22:11:12
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/
Postat av: Emmab

Älskar att läsa om dina dagar :)<3<3<3<3

Tjalle är så söt :D!

Härligt att han inte reagerar på bilarna, till skillnad från min ponny -.-' puuust, men det e nog jag som e mer rädd för bilarna en han xD!!

2010-08-11 @ 13:07:15
Postat av: EmmaB

Förresten! Jag vet inte om det e så bra om vi badar med hästarna imorgon jag ska nämligen träna idag och det blir lite mkt kör... Men vi har massa helger på oss :D<3<3

2010-08-11 @ 13:08:33
Postat av: Amanda

Hihi vad bra att det gick bra :) Måste bara säga en sak xD Har du tänkt på att du har utropstecken och smilis efter VARENDA mening ? XD

2010-08-11 @ 17:56:12
Postat av: Patricia!

2010-08-11 @ 22:17:57
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/
Postat av: Patricia

Emma!

Så bra!! :D:D

Läs läs o läs! :)

Ja han är jätte söööt! :)

Aa, det är nog lite så ibland! Men det är bara att träna!! :)

Ni har ju lite farligare väg än oss. Vi kan ju stanna bilar och bussar men det kanske inte är så lätt för er. :P

Ne men vi skippar det denna gången!

Får bli en annan gång! :)

2010-08-11 @ 22:19:59
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/
Postat av: Patricia

Amanda!

Aa!

Men det bli så automatiskt! xD

2010-08-11 @ 22:20:30
URL: http://http:/
Postat av: Amanda :)

hahaha du är störd XD

2010-08-11 @ 22:29:46
Postat av: Ewe

Din blogg är jättefin :):)

2010-08-13 @ 23:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0