Torsdag!

Skolan idag var , hmm slapp typ :P
Var i skogen och gjorde typ inget.
Eller man skulle typ fånga djur och växter och måla av men jag gjorde inte så mycket :P
Slutade typ 13:55 så det var ett tag tills bussen skulle gå
Flummade jätta mycket med Evelina www.honmedideja.blogg.se
Haha skönt att skratta av sig! ;P
Sen direktus till stallus och ta in hestapollen! :*
Idag ville han inte riktigt komma in, tror det beror på att han är så nöjd över hagen! :))
Men tillslut kom han fram! :D
Efter typ 5 min :P
När jag tog in han hjälpte bästa Annie och Kicki mig att prova ut lite sadlar i stallet!
Den nya hopp-syntet sadeln jag red med igår satt inte bra så vi skippar den!
Men vi provade många andra sadlar i stallet!
Pessoa - Paris passade bääst! :D Den är bäst också så hoppas vi hittar en fin billig begagnad sådan!
Sen passade susannes hubertus sadel och en annan äldre sadel som jag red med idag för att prova!
Gillar INTE dom två sista alternativen, äckliga att rida i xD
Men jag antar att jag är lite bortskämd med alla pessoa och zaldi sadlar :P
Så nu börjar vi leta lite sadel då!
Men ska nog åka till tre hästar för sadelprovning!
Aja,sen borstade jag han och sadlade!

Ridturen!
Idag red vi själva för första gången!
Red till stämmdalen!
Det gick jättebra! :)
Först stannade han typ två gånger vid kyrkan men jag var bestämd med en gång.
Sen stannade han vi fåren några gånger, han var nog "rädd" för något.
Jag blev svinförbannad, det stod en bil och väntade! :O
Sen det jag var mest nervös över gick som bäst!
Stora vägen - kom 1 stoor traktor med släp, 1 buss, 1 bil med stooor typ husvagn!
När bussen och traktorn kom gick jag ut bredvid vägen, han var inte rädd alls! :D
Dutti!
Sen vad han jätteduktig tills vi började trava på grusvägen, han var rädd för typ allt xD
Stannade typ 2 gånger och jag blev arg, men tillslut gick han fram tack vare mitt spö! :)
Det var ju första gången jag red ut själv och han var ju lite nervös så jag förstod ju honom.
Men det gäller att sätta han på plats!!

Travade och galopperade mycket med lite skritt emellan på grusvägen! :D

Dutti poniii! :D

Sen kom Kiwi med lite täcken och grejjer som jag prövade, bla ett skiiit fint ulltäcke!
Får ta kort på det någon dag och visa!
Tack så jättemycket emma www.pegasusryttare.blogg.se <3
Kletade på solhelosan på hans skorpiga mule och släppte ut han!
Han kletade tillbaka på mig, xD
Sen sopade jag bara och bytte om! :))

Väl hemma duschade jag, vikte tvätt och åt en supergod tomatpaj som mamma gjorde! :)
Mumma! :D
Nu ska jag bara sitta vid datorn och planera inför imorgon!
Ha det g!
Kommer två bilder från idag!



Amanda och ewe i skogen!

Tjalle baby när jag hämtade han! :)
Han hade täcke på sig för det har ju varit så jävla dåligt väder! :)
Men nu har han inte det, vill att han ska slippa täcke så mycket som möjligt! :)
Han är en klätterapa i nya hagen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

energi rik är ett ord då men! Energirik så som du inte har skrivit på din header

2010-08-26 @ 21:12:27
Postat av: Emma

jaa :)

2010-08-26 @ 21:13:22
URL: http://pegasusryttare.blogg.se/
Postat av: emma

hihi! inget att tacka för, det är nog med jag som ska tacka att du köper det :)

2010-08-26 @ 21:34:33
URL: http://pegasusryttare.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Kul inlägg, jag tror det är frida malm som kommenterade den första kommentaren, för hon sa det till mig imorse :P

2010-08-27 @ 15:41:09
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0