Pensionärerna

Jag tänkte ta och presentera pensionärerna eller PRO som jag brukar kalla dom. Det är stallägaren (kicki) som har dessa hästar.

Thng wndwn Bouncing lady - Bettan

Bettan är den som har varit längst i Stall Nordlycke. Också den som betyder mest för mig. Hon är 26 år, 129,9 cm och av rasen Welshponny av cob typ sektion C. Hon är importerad från wales men har bott i sverige i större delen av sitt liv. Bettan är Annies (annie är kickis dotter) andra ponny. Bettan har lärt mig enormt mycket, jag har ridit henne i ca 5 år tillbaka (dock inte så mycket det sista året då jag har blivit förstor).  Bettan är världens snällaste ponny, hur go som helst.

Bilder tagna i söndags..




Jag och Bettan 06/07?



Bettan i somras :D



Bettan förra vintern - världens vackraste ♥



Llugan Magical Lady - Maggie

Maggie är 25 år, ca 126 cm och av samma ras som Bettan. Maggie importerades från Wales samtidigt som Bettan men hamlade på ridskola. Hon har stått på ridskola i princip hela sitt liv och kan därför vara väldigt sur, speciellt mot barn. Maggie är en ponny med humör och som är väldigt förälskad i sin Bettan. Maggie kom till Stall Nordlycke för ca 2 år sedan för att pensioneras.

Bilder tagna i söndags





Maggie i våras



Jag Bettan o Maggie förra vintern


Maggie i somras


Baylight - Bello

Vi vet inte vad Bello är för ras för han är importerad från Irland, han är 139 cm och 20 år gammal. Bello har bott på Nordlycke länge men inte hela sitt liv, han kommer från irland men har också stått på ridskola i sverige en kort tid. Bello är en ponny men många meriter i både hoppning o dressyr, men också Gymkhana. Min syster Becka har ridit Bello i ca 5 år, dock inte så mycket på sista tiden på grund av tidsbrist. Han är en bestämd men urgo ponny.
Bello söker skötare - vet du ngn ansvarsfull tjej/kille som gärna vill rida på en ursnäll häst?

Bilder tagna i söndags







Becka och Bello Gymkhana tävling i somras



Sommarbild 07



Vinterbild 09

Gucci
Gucci är 21 år, liten stor häst (vet inte hur hög). Hon är SM vinnare i hoppning och har meriter tom Svår hoppning. Efter en lång karriär har hon varit avelssto i ett par år men nu är hon pensionerad. Gucci brukar gå på sommarbete i Nordlycke men detta året stannar hon även på vintern. Hon ägs av Louise Kruse och bor egentligen på Ryggebol gård www.ryggebolgard.se !

Har inga bilder på Gucci så blir bara från i söndags.






Nu vet ni lite om dom andra hästarna som står i boxar.

På lösdriften vet ni väl att det är Tjalle, Trevina och Qlementine?




Trevina



Qlementine

Och TJALLE ♥



Kommentarer
Postat av: Amanda

Sv; Som jag har förklarat för dig i telefon så vet du nog redan. Och sedan - varför får jag inte skriva/göra vad jag vill? :P

2010-12-14 @ 21:48:55
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sv; Nej det tycker inte jag ;) Dessutom kostar dem 5.000 x)

2010-12-14 @ 21:51:31
URL: http://rilfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0