Raser

Lite raser jag gillar...

New forest är en utav mina favvo raser, dom är fina, snälla, bra psyke och bra allroundponnys. Kan se väldigt olika ut dock :)
Tog en bild på hembys Mimosa från google!



En annan ras som jag också gillar är Welsh, gärna den lite grövre typen. Dom har bra temperament, bra allroundponnys och framförallt väldigt fina. Älskar det smäckra ansiktet.




En ras jag har många olika funderingar om är Araben. Dom är enormt fina, men ingen häst som jag skulle kunna tänka mig att ha att rida. Dom är ofta väldigt rädda för vatten och blåser lätt upp sig för saker. Men inte alla araber såklart. ;)



Det finns såååå många olika raser, egentligen ingen som jag ogillar. Jag tycker om dom flesta hästar.

En ras jag aldrig skulla köpa är gotlandsruss. Dom faller inte mig för smaken, inget för mig. Vet inte varför det bara är så...!



Jag avslutar att säga att jag älskar raser som, frieser, fellponny, tinker och andalusier. Lång man, stora hovar maffiga muskler. Så vackert!




Kommentarer
Postat av: Josefine - mamma till Hugo

Hejsan!

Just nu pågår det fyra tävlingar i min blogg där du kan vinna:



- Presentkort på 300:- hos SUMOpix

- Valfria mockasiner från DobiDobi.se

- Smart nappbehållare från Nizzy.nu

- Haklapp från JaMs Design



Välkommen in och delta!

2010-12-17 @ 16:11:40
URL: http://joosefinea.blogspot.com
Postat av: emma

gillar alla raser du sa :D

2010-12-17 @ 20:01:24
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0