Stalldag

Tjoolulu, nu har jag duschat och är ren o fräääsch

Idag var jag med Evelina i stallet. Hon rider Qlementine ibland nu när Amanda är borta.
Idag grejjade jag med Tjalle innan jag mockade och allt, känns som att det går fortare då. Är ju ganska mycket att göra när varken amanda eller Natta är hemma. Men idag hjälptes jag och Evelina åt.

Först borstade jag och så, jag chansade på att skita i att brodd idag då jag var optimistisk och hoppades på att det inte var halt. Jag gick en promenad på ca 20 min sen longerade jag honom i ca 20 min på ängen.

Först 3 varv trav i varje varv x2, sen två varv galopp i varje varv. Därefter lite trav :)
Han var jätteduktig, men väldigt pigg!

+
* Han var JÄTTE duktig på att sakta av, jag sa prr och han kom direkt in till mig.
* Han var jätteduktig på att hålla igång i traven
* Vi båda var positivt inställda
-
* Han stack i galoppen 3 ggr (men jag backade tillbaka och gjorde om tills det gick bra)
* Han var svår att få ut i högervarvet

Efter motioneringen mockade jag och Ewe, jag fixade vatten, gjorde hö och la ut hagmaten som vanligt :)

Jag fotograferade inte så mycket idag det blev lite bilder i slutet ist :)


Min overall


Mina skåp o hyllor o byråar





Tjalles spilta


Uppställnings plats


Foderhylla mm (stökig)


Hagmaten :P


Tjalle :D







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0