Strö

Min rangordning för vilka strö typer jag tycker bäst om

1. Kutterspån
Det är mysigt, lätt att mocka och ser fräscht ut.

2. Torv
Lätt att mocka, dock inte så mysigt för hästen men fräscht

3. Halm
Lite svårt att mocka, men mysigt.

4. Halmpellets
Väldigt konstigt men blir bra när dom är mosade. Lätt att mocka, inte mysigt för hästen.

5. Fint spån
Väldigt konstigt, kanske inte så mysigt för hästen. Lätt att mocka (bara om man har bädd)

6. Tidningspapper
Väldigt konstigt, jobbigt att mocka kan jag tänka mig och inte mysigt :O


Sen är det olika om man har bädd eller inte. Jag tycker inte det är något fel alls att ha bädd. Bra att ha på lösdrift då det värmer. Obigatoriskt vid torv tkr jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0