ÄNTLIGEN

Nu är jag tillbaka, äntligen! Våran dator har ju varit sönder, nu är den inne på lagning. Men vi har ju en till dator som vi nu har lyckats fixa internet till! :D

Det har varit riktigt hemskt att inte kunna blogga - och inte vara inne på datorn överhuvudtaget!

Massor av saker har hänt bla:
* Höstlov
* Hubertusritt i stallet - han var jätteduktig men bockade as mkt i slutet
* Vi har varit med på Halloweenhoppning
* Skolstart efter höstlov
* Ullared - har shoppat massor!
* Han har börjat med vintervila som han ska ha i ca 2 ½ vecka
mm

Hoppningen
I lördags var vi på halloween hopning hos en kompis. Vi var häxmonster typ xD Vi hoppade 40 och 50 cm, på 40 travade jag mest runt men han var jätteduktig!
På 50 hade vi galopp för det mesta, men han rev sista hindret. Han var jättepigg men var ändå väldigt lugn hela tiden. Lite bockig i svängarna och när han bytte galopp bara. Det var ju en omhoppning också, då hade jag också galopp typ hela tiden.
Vi kom faktiskt tvåa ! :D pga felfri omhoppning, bra utklädsel o så... =D

Ullared
Igår var vi på ullared, alltså var vi lediga från skolan. Vi köpte massor av grejjer. Jag köpte lite grejjer till mig men jag skriver bara det jag köpte till Tjalle och stallet för detta är ju en ponnyblogg!
Ska se om jag kan komma ihåg allt:
* Regntäcke med hals som passade perfekt
* Typ fleece/pälstäcke som var för litet :(
* Stalltäcke som ev var förstort (han har ju mellan storlek)
* Reflexländtäcke
* Schabrak
* Träns
* Grimma
* Täckeshjord
* Första hjälpen spray
* Kylgelé
* Longeringsspö
* Spöhållare
* 3 vantar
* Mössa
* Halsduk
* Termometer till stallet
* Skidstrumpor
* Multistövlar
* Overall
* Mys stalltröja typ päls
har säkert glömt ngt

 

Vila
Nu har han vila i ca 2½ veckor för att vila hjärnan och så... :))
Dock har han fått mugg på alla fyra hovar =(
Inte så mycket men det gick ju ner på den hoven han hade först så det nästan försvann. Konstigt att han har fått så mycket nu helt plötsligt, ingen annan häst har fått det :/
Vi tvättar , torkar tar bort skorpor och lägger på potatis mjöl för att torka ut det typ 6 ggr i veckan.
Hur gör ni om era hästar får mugg? JAG VILL HA TIPS!
Det enda jag fattar är att det är svamp och svamp frodas i fukt alltså ska det hållas tort!

Nu ska jag käka lite mat och städa på rummet. Imorgon fixar amanda och nathalie för hästarna! ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0