Bloggning!

Bloggning är ju väldigt kul, så ibland på morgonkvisten såhär så vil jag blogga!

Då kommer dessa kanske enormt tråkiga inlägg men dom är så mysiga att skriva.
Även fast det inte står något speciellt i dom.
Det brukar alltid stå att jag ska snart gå till bussen, för det ska jag ;)

Nu längtar jag tills jag ska till stallet och vara med min älskade ponny :*

Såhär ser min stalldag oftast ut:

* Blöter upp betfor
* Byter om
* Mockar, fixar vatten (om ingen annan har gjort det)
* Sopar och kanske städar lite i stallet
* Tar in och borstar i ca 30 min
* Rider i ca 30-90 min
* Borstar av i ca 10 min
* Stretchar, ger mat, sätter på täcket och släpper ut.
* Sopar efter mig och tar undan sadel, träns o ryktlåda.
* Putsar ibland
* Byter om och cyklar till bussen!

Nice price !
Jag älskar allt som har med stallet att göra förutom när hästarna har smitit igenom staketet i hagen, när det ser ut som ett bombnedslag och jag måste städa och när hästen är skadad. peppar peppar ta i trä....

Just det han har ju mugg, blää. Hoppas det försvinner fort.
Vi behandlar det med jodopax och helosan.
TIPS!?!?!



BYE!


Kommentarer
Postat av: Leila

Sv: tack så mkt! =D

2010-10-12 @ 15:27:29
URL: http://pumsie.blogg.se/
Postat av: emma

usss då :/!

Ett tips är att spola VARJE dag även när han inte har det för det är ju av lera dem får det. Och grönsopa på fötterna är alltid super bra :)

2010-10-12 @ 21:10:11
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0