friday all day long

Idag har jag varit med Amandapanda på www.eaqi.blogg.se! Min goooda vän :) Vi käkade lite innan vi gick till stallet. Amanda bor ju typ 600 meter från stallet :)

Vi hjälptes åt att fixa hö, vatten och mocka. Sen tog vi in våra pollar. Borstade och sååå.

Idag red jag i paddocken. Han var suuperduktig fast än att han var så pigg. Han bockade, hoppade och småstegrade ett par gånger. Men det är sån han är nuförtiden, det är det jag menar med att han är så pigg! Vi övade på tempot lydnad och sånt vanligt. Han gick inte så bra i formen och så idag men det är något som får komma av sig själv. Vi travade och skrittade i ca 30 min och skulle bara avsluta med lite galopp innan jag tänkte skritta ut en sväng. Men då gjorde han en grej som han har gjort förut, han sticker rakt åt höger på volten. Alltså mot utgången. Han gjorde detta 172357235 ggr, så jag började om och gjorde i trav och det gick super. Jag tänkte att jag ska fanimej klara detta i galopp också men det gick inte! Jag blev frustrerad, arg och ledsen - det som jag absolut inte får bli. Han kände att han bestämde över mig och fortsatte hela tiden. Tillslut kunde jag inte ens rida på volten i trav - fatta att jag var frustrerad. Tillslut gick det i trav och jag nöjde mig faktiskt där!

+ Det gick superbra i början av ridturen
+ Jag backade ett steg och nöjde mig med trav för att han var så stressad (egentligen var det bara en maktkamp men det är ingen ide då man är arg)

- Han hade så hiiiiiiimla mycket bus energi
- Jag blev arg och ledsen - skäms! :(
- Jag ville verkligen klarat galoppen


Samtidigt som man har dåligt samvete för att man blev så arg så är jag så arg för att jag inte klarade det i galopp!

Ridturen blev 75 minuter men jag hade bara tänkt 40 min från början, men men...

Sen fick hästarna kvällsmat och jag och amanda gick hem, nu sitter vi hemma hos henne och nördar vid datorerna efter att vi har käkat godis, spelat spel, kollat på idol mm :)

Imorgon ska vi gå upp vid nio och åka till stallet vid halv tio för då är det hubertusjakt, - hoppas Tjalle sköter sig! :)

Kommentarer
Postat av: emma

jag tycker du skriver ofta att du blir arg och sedan skäms du :(



Bara ett tips, om du blir arg stanna hästen blunda och andas i en fyrkant sedan ger du honom en bamsekram! Brukar funka för mig. Det e ju inte hästens fel!



Inte för att du frågade om mina råd men jag skrev det endå :D:D

2010-10-30 @ 18:12:31
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/
Postat av: emma

okej, nu fattar jag varför du blev arg ! läste inte hela inlägget :s

2010-10-30 @ 18:15:03
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0