Heej!

Idag red jag ju dressyr lektion! Det gick verkligen skiiiit bra, han gick jättefint och var hur go som helst. Mot slutet blev han väldigt trött och stack mot stallet och bröt av i galoppen oså. Men han är ju inte van vid att gå så hårt som han gjorde idag.

Vi övade på tempot och att han skulle trampa under sig, ställningen, hörnpasseringarna mm. Red mest på volten och fyrkanten. Trodde aldrig att han skulle vara så lugn och sansad och gå så bra. Visst han gick inte i form hela tiden och han var absolut inte ärlig hela tiden. Ett - var att jag hade så mycket att tänka på så jag GLÖMDE AV SITTBENET!? :(

Jag är iaf jättenöjd, trodde inte att det skulle gå så bra. ;) Jag har verkligen hittat den perfekta hästen, han är så bäst!!! :D ♥

Här kommer lite bilder :)

Mina lindningar (jag vet jag är skit dålig på att linda)




Jag brukar knyta svansen när jag lindar så den inte är ivägen =)



Lektionen











Får räcka med bilder så. Jag ska spara några filmklipp jag har så jag kan se dom sen. Det var ju ändå 1:a dressyrlektionen!

Älskar min ponny <♥


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Ni var så oootroligt duktiga! Hade aldrig förväntat mig detta av er 1:a dressyr lektionen. Helt sinnes... Ge honom massor med kärlek idag :) <3

2010-10-15 @ 07:33:38
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0