Älskar min ponny! :))

Jag och amanda blev hämtade av Annie (olssonannie.blogg.se) så jag var ju i stallet vid vanlig tid. :P
Jag bytte om direkt och hämtade Tjalle baby :)
Var så varmt så körde med crocs och ridbyxor och linne xD




Äpple och grimma! :))
Det har jag med mig när jag hämtar han :))

Bit såren hade blivit mycket finare, men jag la på salva idag igen :)
Och lilla nestippen har fortfarande lite skorpor på sig så den fick sig en omgång den med! :)
Idag red jag till Tjuvkils mellangård! :)
Han var jätteduktig idag men stannade 1 gång vid skräddarönsskylten och stannade upp och skyggade för lite grejjer i traven på grusvägen, o då blev jag skogstokig! :O
Sen galopperade vi på en jätte härlig gräs väg genom en liten skogsdunge kan man väl säga.
Älskar den vägen! :)
Han var lite seg i galoppskänkeln i början men det gick bättre mot slutet :)
Skrittade en bit förbi mellangården och vände och tog galopp på samma ställe igen! :)
Älskar hans underbara lugna harmoniska galopp <3
Sen klättrade jag upp för en jobbig brant backe för att träna hans muskler lite extra.
Backen :)


Ser inte brant ut men det är den!!!

Sen travade jag av honom på grusvägen och skritt resten hem.
När jag kom till brevlådorna såg jag att det gick kor på en äng jag inte visste att det gick kor.
Funderade en stund och kom på att dom skulle inte gå där!
Så ser jag att en ko går upp mot kyrko gården, och inte kor utan TJURAR och inte än utan 14!!!!!!!! :O
Så jag ställde in Tjalle i stallet och sadlade av, ringde kicki och hon hade tydligen redan ringt ägarna :P
Men ändå, :P
Jag och amanda cyklade dit och dom sprang fram och tillbaka och boxades, stångades och sprang runt xD
Jaja kollade bara en snabbis och cyklade tillbaka till pollen som stod i boxen och hade käkat upp maten och kissat! :)
Han är en riktig kiss pålle  - kissar HELA TIDEN TYP! :P

Just nu får han bara typ 1 dl betfor och ½ dl havre för att han ska vänja sig vid det :)))

Jag stretchade honom och smörjde honom och släppte sedan ut! :)

Sen cyklade jag till bussen efter jag hade plockat och sopat i ordning efter mig!
Då hade dom föst in tjurarna i hagen! :))
När jag kom hem åt jag pannkakor och sen dess har jag bara slappat och så! :)
Men har glömt att duscha så det måste jag göra snart!
Blir nog en sen kväll idag! :P


Sötiiis <3


Kommentarer
Postat av: N

sv: va kul :D

2010-09-01 @ 21:23:21
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0