Dagen ridtur! :)

Jag har haft en sån sjuuukt rolig dag i skolan! :D
Var så jävla flummig! :D
Men den kunde inte bli som den blev utan Evelina, Emma, Amanda, Jossan o Malou :D:D

Skrattade så sjuuuuukt mycket! :DD

Men vi hade språk, hemkunskap (jag och emma gjorde en sjukt god paj och äkta vaniljsås), matte, eng, eng :))

Nu skulle jag egentligen ha pluggat ikväll men som vanligt fastnade jag ju vid datorn!
Därför ska jag försöka med ett kort inlägg idag :D

Ewe följde med mig till stallet, hon tog kort när jag red :D
Vi tog cykeln från bussen till stallet, och i en backe tappade jag kontrollen för jag började skratta skit mycket, vi hade en bil bakom oss också!
Det slutade med att vi hamlade typ 2 meter från att flyga rakt i den äckliga gröna slimiga bäcken! :O
Haha skrattade ihjäl mig!
Vi tog in tjalle med en gång, han ville inte komma in direkt men jag tog han när han kissade xD

Jag borstade i typ 30 min och sadlade sedan :D
Började skritta på långa tyglar och gjorde krumelurer med hjälp av vikterna.
Sen började jag göra volter och gå över lite bommar och halt och rygga i skritt :)
Efter det red jag på stora 8 volten med bommar i mitten av "snett igenomet".
Började med lite trav efter några gånger, :)
Sen travade jag lite på volten och över travbommar, och upphöjda travbommar :D
Jag lade ut en lite plast matta och en bom över som jag travade över.
Var inte beredd på att han skulle vara rädd för den så han fjantade sig typ 3 ggr :((
Sen galopperade jag på volten, men han tyckte det var så jobbigt så jag fick galoppera på fyrkanten ist.
Han bockade och drog iväg med mig, så jag galopperade inte så mycket när det väl gick bra :)
Men typ 2 varv i varje varv :)
Gick skit dåligt med galoppen idag!:(
Men nu har han varit så duktig i paddocken i 2 dagar och förtjänar en lång härlig och mysig skritt tur imorgon :)<3

Efter stretschade jag, gav han mat och smörjde skavsåren och mulen som vanligt!
Sen fyllde jag på vatten till hagen - typ bara jag som bryr mig om att min häst ska ha vatten känns det som.
Men sån är jag helt enkelt! ;)
Jag höll på att missa bussen så stressade sönder! :O


Bilder!



Mitt o emmas mästerverk :D


Emma och Ewe gungar xD


Ridpasset!

























Kommentarer
Postat av: OLIVIATHEBEST

ja, fast citron & hallon sorbet är godast :D

2010-09-09 @ 23:17:10
URL: http://ooliivias.blogg.se/
Postat av: hea

Men mums, vad är det för paj?

Jag är rädd för hästar, men dom är väldigt fina på bild :)

Har en nikon D60 och fotar väl eg allt som kommer i min väg, men får jag välja ett favoritmotiv så är det nog modeller.

Ha en härlig helg!

2010-09-09 @ 23:21:00
URL: http://healina.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vadå bara du som bryr dig om att din häst ska ha vatten? Jag fyllde på vatten idag, och Natta och jag fyllde på vatten för inte alls längesedan. Då körde vi en stor jäkla kärra med vattendunkar.. Så det är nog inte bara du som bryr dig om att din ponny ska ha vatten ;)

2010-09-10 @ 19:25:59
Postat av: emma

rolig daaag ;D;D;D<3<3<

2010-09-10 @ 21:18:33
URL: http://pegasusryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0