Tisdag!

Denna dagen har varit typ som alla andra vardagar! :)
Skolan
Vi hade svenska, sen eng, sen lunch, sen svenska (men jag hade NO ist), sen svenska igen och sen matte :)
Fick inte gjort så jätte mycket men lite grann iaf :)
Slutade 15:20 och tog cp fula bussen till stallet :)
Jag var verkligen INTE på stallhumör men självklart red jag ändå ;)

Jag började göra maten, ta fram borstar och grejjer och putsade träns o skor faktiskt :)



Sen hämtade jag han (han gick efter mig hela vägen in till stallet!) och borstade.
Jag hade han i boxen och litade lite för mycket på honom när jag skulle gå bort till uppställningsplatsen.
Han gick efter mig men qlementine hade precis gått ut så han klämde sig ut i dörren och sprang bort till hagen, gissa om jag blev arg. -  Då tappade jag humöret :(
Sen borstade ja, sadlade och gick upp till paddocken.
Jag var ju på dåligt humör och därför har jag ju svårt att se det positiva med ridturen. :S
Jag började att gå några varv om jag minns rätt, brukar alltid göra det.
Efter det börade jag med skritt på lån tygel typ tre varv.
Sen mellanlånga tyglar, halter, ått volter med halter och ryggningar.
Efter typ 15 minuter skritt gjorde jag åttvolter med skritt - trav - trav till skritt övningar! :)
Började med korta trav sträckor och ökade sedan.
Han var duktigt men var ojämn i takten och lite stressig emellan åt.
Då fick jag en lite för hård hand emellan åt vilket ledde till spänd häst.
Tillslut var han faktiskt riktigt bra och jag växlade med lite skritt på lång tygel, snett igenom, volter mm :)
Men mycket trav :)
Efter ca 30 min ridpass travade jag på volten och fattade galopp.
Red ett varv på 4 kanten sen ett varv på volten och ett halvt varv på 4 kanten i lätt sits.
Lika dant i båda varven.
Han var jätte bra i galoppfattningarna men sparkade bakut nån gång.
Sen avbröt han ett par gånger för han tyckte det var lite jobbigt, men var snäll o fattade igen.
Han bytte även galopp ibland men det rättade till sig i svängarna.
Han hade en hyffsat lung galopp :)
Jag övade inte så mycket på fattningarna för hade redan ridit länge :)
Sen travade jag lite och gjorde lite halter :)
Skrittade av i 5 minuter och ledde han med mig medans jag plockade bajs. Han bajsade 6 gånger! :OOOOO
Men det var ju bara smååå lösbajjar!
Jag litade på honom för mycket och släppte honom så han gick efter mig när jag mockade bajs.
Det gjorde jag ju häromdagen men rätt som det var hamlade han för långt bak och jag tänkte nu måste jag ta honom så han inte springer ner till stallet.
Det var vad han gjorde!
Full galopp ändå till hagen! :OO
Shit vad arg jag blev!
Stackars lilla baby ville bara smita lite, men då sa jag det gör man INTEEEEEEEE!
Hihi, så jag fick leda han i typ 10 min igen! :O

Sen efter jag hade ridit borstade jag av, stretschade, smörjde nesan och såren, klippte manen och gav han mat :)
Jag hann tyvärr inte göra någon horsemanship idag men jag får se hur det blir imorgon ;)



Idag fick han morötter som tillbehör :D



Nöjd faktiskt :D
Men imorgon har jag ju "nya" ögon så ska fixa till lite med saxen då :D
Är ju inte helt perfekt men bra för att vara mig :)
Hans ögon blir så äckliga för det är en lampa precis där xD


När jag hade släppt ut honom fixade jag vatten till hagen, två omgångar med skottkärran! :)
Duktig är jag :D
Så städade jag bort skräp från tävlingen som låg i deras hage.
Det var ju parkering där och folk är dumma i huvudet!

Sen sopade jag stallet, bytte om och cycklade till da buss! :)

När jag kom hem gjorde jag två våfflor till mig och duschade efteråt :))
Nu har jag suttit vid datorn i typ två timmar!
Spenderar för mycket tid här vid kvällarna asså! :OO

Imorgon ska Becka nog ta moppen till skolan och så tar vi den till stallet och sen hem! :D
Jag ska nog ha en plugg dag med Matteboken, NO uppgift och eng bok :)
Nu har jag sagt att jag ska ha gjort det i två dagar men nu ska det bli av! :D
Så det bli kanske inte så mycket bloggande!


Kommentarer
Postat av: emma

du får inte skriva så långa inlägg xD jag orkar inte läsa XD!

2010-09-07 @ 22:40:10
URL: http://pegasusryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0