Underbar polle!

Idag var Tjalle såå himla underbar!! :D

Jag började med att blöta betfor och sen ta in han och borsta i ca 30 minuter ;)





Sen sadlade jag och.......


Sen efter ridturen red jag runt i paddocken i ca 15 minuter, bara skritt.
Övade på att han skulle gå bra i hörnerna och på 4kantspåret.
Även volter, halter och serpentinbågar :)
Han har blivit mycket bättre i halterna - FRAMSTEG :D, inte lika stressad och dra i tyglarna och så, lite vill han dra i tyglarna och då blir jag så arg på honom - kan inte hjälpa det.
Så ibland råkar jag ryta till lite :(
Men jag fick till riktigt fina halter ibland :D
Efter jag hade ridit tog jag grepen och mockade undan lite bajs. Då gick han efter mig som en hund och stannade när jag skulle ta upp bajsen.
Sen sprang jag 2 ggr och då sprang han med :) <3
Han lyssnar ganska bra på stop, stanna och kom :'')
Sen gick han efter mig in i stallet.

Jag stretschade - Han var jätte snäll idag!, borstade av, smörjde såren med aloevera - har blivit mycket finare! :)
Så behövde han kissa också så då släppte jag in han i boxen :P
Han är en kissig kille :P
Sen fick han sin mat :)

Han får inte biopromin för har inte köpt det än men nu får han, typ 2 dl betfor 1 dl havre och ett äpple - mums! :)

Sen tänkte jag öva lite på dom sju lekarna men jag övade med vattenslangen ist.
I början var han jobbig.
Övade mycket på att han ska gå fram o även backa när jag säger till.
Det var svårt att hålla ilskan inom mig en gång, men emellan åt var han jätte duktigt, spolade lite på tassarna.
Så backade han igen o så höll de på så typ 3 ggr.
Men sen var ha jätte snäll så då gick vi in en stund ;)
Sen gick vi ut igen, så spolade jag lite på benet :)
Sen tog jag slangen och strök över honom på kroppen så han lärde sig att den inte var farlig, men så var jag lite svart och satte på vattnet lite så det droppade lite. Det gick bra, sen liiiiiite med droppande och sen en liten stråle :D
Han var jätte duktigt, men helt plötsligt kunde han tycka det var läskigt xD
Spolade lite på bogen o benen och nöjde mig där ;))
Han var såååååååååå duktig om man tänker hur fjantig han var första gången! :O
Haha!! Han drack ur slangen också!
Han typ gapade och tog in slangen i munnen xD
Drack hur länge som helst!




Haha jag tyckte det var skit kul xD
Sen släppte jag ut han :)
Då .....



Sen fixade jag vatten till hagen och efter det plockade jag undan och sopade efter mig, natta och amanda! :))
Så duktig jag är :D:D

Efter det gick jag hela vägen till bussen för jag hade inget lås till cyckeln!





Kommentarer
Postat av: emma

oooooooooj vilket långt inlägg1!!!:O

2010-09-07 @ 08:19:12
URL: http://pegasusryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0