Gästbloggning

Hejsan alla läsare. Rebecka, Patricias syster här :)

( <---  Det här är jag )

Jag fick uppdraget att gästblogga om vad jag gör med Tjalle medans Patricia är bortrest.

Torsdag : Vi åkte ut vid två tiden, fixade Tjalle innan Patricia åkte till Borås . Patricia red ut en runda själv mot Tofta hållet till sen Melvinsväg. Säger er inte så mkt kanske men hon red ut i allafall. Jag mockade och fixade sedan fick Tjalle gå ut i hagen igen.

Fredag: Jag tog 12 bussen ut till stallet och grejade.  Körde ut vatten till hagen bland annat. Sedan tog jag in Tjalle och borstade och gjorde iordning honom. Linimentade hans knän och tempade honom. När vi var fit for fight gick vi upp i paddocken där jag byggt upp en rundpadock. Jag longerade honom i 25 min. Han var lyhörd och positiv. Han kan kommandona "smack smack" eller vad man ska säga. Tungljudet mot gommen, "klick klick" ni vet. Och Prrr-ljudet. Han skrittade igår också, det har vi inte gjord förut. I och med att han aldrig blivit longerad innan han kom till oss. Jag försökte lära honom "Saakta" som kommando för långsammare tempo/gångartsbyte också, men det gick sådär. Man märker så tydligt vilka ord han är van vid och inte. Om jag säger tex how lr något annat ist för Prr så förstår han inte och blir liksom "osäker" för han vill så gärna göra rätt. Han var duktig, tillsist stretchades han innan han fick gå ut i hagen igen.


Lördag:
Det återstår att se. Spänningen stiger :P






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0