Hö i hönät?


Tycker till om...

Hönät:

Smart lösning om man inte vill ha höt på marken och om hästen inte äter upp och trampar i det. Men jag andvänder bara hönät i transporten. Jag vet hästar som har fått enorma underhalsar när dom har ätit ur hönät. När dom nyper tag och drar uppåt så andvänder dom sina underhals muskler vilket gör att dom blir starkare.


Hösäck:




Om man har problem med att hästen trampar i sin mat/inte vill ha höt på marken så tycker jag isf att det här är ett bättre alternativ. Här kan dom äta utan att behöva dra ut maten... :P

På marken:


Såhär äter Tjalle och det tycker jag är "normalast", hihi :)
Jag behöver inte krångla till det med hönät lr så :)

Hö krubba:


Väldigt lyxigt tycker jag, bästa alternativet. :)

Hö galler:

Ett annat alternativ är typ högaller som sitter lite högre upp. Då tycker jag nog att krubban var bättre.. :P



Glöm inte, detta är mina åsikter & erfarenheter!
Självklart får ni komma med era åsikter och erfarenheter :)

Kommentarer
Postat av: Emma

håller med dig om hönätet :)

2011-04-16 @ 20:38:43
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0