5 December 2011

Idag kom första snön!! Inte så mycket men iaf något. Först blev jag positiv överaskad men sen blev jag inte lika glad. Jag orkar inte med frusen mark och is. Usch, då måste man brodda och så kan man nästan bara skritta. Nääe, jag är inte redo för snö och minus grader!

Idag red jag ca 40 min i paddocken, bara skritt och trav. I skritten övade jag mer "samlade" övningar som tex, små volter, halter, framdelsvändningar, skänkelvikningar och lite öppnor + slutor. Vi är verkligen inte duktiga utan tränar mest på att jag med så små hjälper som möjligt ska få honom att förstå vad han ska göra. Han var faktiskt rätt så duktig, lite slö i bakbenen bara. Jag fick ligga på honom extra. I traven tänkte jag på att få fram honom i ett bra tempo, vi tränade också lite skänkelvikning på diagonalen. Han var faktiskt ganska duktig idag! :)

Ett lyckat pass helt enkelt!


En dressyr bild från oktober månad tror jag!


Imorgon blir det hoppträning! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0