Goderafton!

Igår vilade Tjalle. Jag skulle egentligen ridit ut men det var STORM. Jag sket i att rida och gjorde i ordning honom inför en hopptävling som jag skulle varit på idag. Putsade och tvättade hans ben och svans samt packade. Men imorse när vi skulle åka tyckte vi att det blåste för mycket så vi struntade i det.

Istället åkte jag och mamma till lite hästaffärer och kollade på möjliga julklappar samt köpte ett transportgrimskaftsgrej, saltsten, biopromin samt en nummerbricka till tävling. Sedan åkte vi till stallet!

Jag känner mig som en jättebra hästägare, för jag trotsade vädret och red ut i storm och ösregn. Tjalle älskade det, och jag med!
Vi klättrade lite i skogen och galopperade på en grusväg. Han var riktigt pigg och glad, han studsade och hade öronen framåt hela tiden. Haha, hoppas ingen såg oss i skogen, en galen studsande ponny med en gapskrattande ryttare på. Jag blev så glad när han var så glad, har är så charmig och jag blir mer och mer kär för varje dag som går. När jag galopperade uppför sista backen drog han fram huvudet och ville öka. Jag lättade på tyglarna och tänkte att han skulle springa av sig lite. Men han ökade väldigt mycket och jag insåg att vägen var på väg att ta slut och framför oss hade vi en massa träd. Jag fick ta ett par regäla tygeltag och ryta till lite, men han lyssnade bra! Som tur var! Hihi :)


Tjalle smaskar på sin saltsten! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0