Hur ska man göra?

Ett stort dilemma jag ofta stöter på är om man ska släppa ut hästen när det regnar??

Tex idag så var klockan strax innan 3. Då hade han minst 2 timmar kvar i hagen, men det blåser ju storm och ÖSER ner med regn. Hur ska jag göra?

Såhär tänker jag:

* Han är en häst, han ska inte stå i en liten box. Han står tillräckligt länge inomhus på natten. HAN SKA UT!
* MEN han står ju ändå bara stilla och fryser i hagen? Fast iof det gör han ju i boxen också...
* Han fryser... Men då får jag väl slänga på dubbla täcken då!

Ett stort problem! Idag fick han gå ut iaf! Gjorde jag rätt? ;)



En härlig sommarbild på en nyfiken kille får avsluta detta inlägget!

Kommentarer
Postat av: Amanda- ponnyryttare & fotograf

Kände detsamma idag, men hästarna fick snällt traska ut i hagen med täcken på och fick komma in ett par timmar tidigare bara, men tror de ville de eftersom de stog och hängde vid grinden i ösregn :( pluffarna då <3

2011-12-10 @ 17:45:22
URL: http://mmandieh.blogg.se/
Postat av: Josse

Det tar allt emot att slänga ut hästarna när det piskar regn men det är faktiskt bättre för lungor och imunförsvaret att vara ute mer än inne. Släng på ett täcke bara! =) Ni är så söta, ge honom en puss från mig =)

2011-12-11 @ 17:14:33
URL: http://mellbladh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0