Jobbig dag

Sådär ja, då har en ny sida av mitt liv börjat. Nu börjar jag smått tjäna lite egna pengar, gött men ändå jobbigt! Haha skämt åsido...

Det var faktiskt riktigt jobbigt att jobba, precis som det låter! Men det blev ingen mjukstart direkt, men det var ändå kul! Men nu känns det i alla muskler i hela kroppen. Jag var på jobbet från 10:00 - 18:30.

Efter jobbet åkte jag och syrran till stallet, vi packade, mockade, fixade, borstade, friserade, red, och tvättade honom. Vi kom hem klockan 23.

Det har varit en riktigt jobbig dag idag, lite därför gick det inte så bra när jag red. Eller DET GICK BRA, han var duktig, men mitt humör brast ibland - det får egentligen inte hända men som tur var hade jag min snälla hjälpsamma syster som coachade oss!!

Jag är inne i en lite depp period när det gäller hästeriet nu. Mycket saker som jul, jobb och stress gör att jag inte hinner lägga så mycket tid i stallet. Det känns som att jag inte räcker till för Tjalle och inte ger den den tid han behöver. Det blir aldrig av några dressyr lektioner = vi kommer ingenstans, = det känns inte bra.Jag får otroligt dålig samvete och blir helt deppig, precis som jag inbillar mig att Tjalle är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0