JUL!

Tjoo dagboken!

Första dagen på Jul lovet idag och jag njuter ända ut i fingertopparna! Sååå skönt!

Idag åkte jag hyffsat tidigt till stallet för att släppa ut, just det.. När jag kom dit så låg Tjalle ner och sov så då lade jag mig bredvid honom och vilade&gosade i ca 10 minuter. Underbar start på dagen, kärlekstermometern svämmade över rikligt kan jag tala om!

Jag mockade och fixade och skulle ridit i paddocken men den var ju frusen... -.- Så jag fick rida ut i skogen i stället. Men det blev en VÄLDIGT kort sväng för det blev krångel med min klänning så jag var tvungen att skynda mig hem och beställa en ny.... ( blev den blåa ist...:/ ) Jag hann iaf rida i alla gångarter, men jag har så dåligt samvete för att jag slarvade och bara slängde på honom sadeln för att rida i ca 20 minuter och sedan slänga av sadeln och få ut honom i hagen direkt... :( DUM hästägare!!


(denna blev det)

Efter stallet drog jag ner till ridskolan här i närheten och kollade slutet på Evelinas lektion för Sten, därifrån cyklade jag direkt till förskolan och skrev på papper för arbete. SÅ NU HAR JAG ETT JOBB - LOKALVÅRDARE! SÅ JÄVLA GÖTT, fast jag är endast extra personal som dyker in vid behov, men ändå! Det blir goa pengar som jag kommer lägga på kläder, grejjer till Tjalle och besparningar till körkort  :)


Nu drömmer jag kanske lite väl mycket, det är ju inte direkt så att jag kommer bli miljonär, haha!

NU är jag meega trött och tänkte ta och sova en stund. Ikväll ska jag eventuellt åka in till kungälv med Evelina för att gå på det dära vinterstart och lyssna på dom som uppträder där!

Hejsålänge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0