Dagens ridpass

Jösses anama vad tokig min lilla BUS ponny var idag. Han har aldrig varit så tokig. Vet inte vad det var med honom. Jag red ut med Natta och Rebel. Vi red en runda med både skog, grusväg och ängar. Han var lugn tills vi började trava, då fick han värsta rycket och galopperade förbi Natta och R. Det dumma var att jag hade långa tyglar xD Men efter en liten bit fick jag stopp. Sen nästa gång vi skulle trava gjorde han samma IGEN, men jag fick som tur var stopp innan nerförsbacken.

Samtidigt som han galopperade så hoppade han och gjorde några konstiga språng. Han var på tåna hela tiden och jag tror inte han skrittade ett steg på hela ridturen nästan xD. Sen travade vi en gång utan att han gjorde så mycket, och sen galopperade vi en bit. Han hade eld i röva men han var kontrolerbar tills vi skulle sakta av, då passade han på att galoppera nerför backen med. Sen skulle vi hoppa över ett dike och han tog sats och hoppade stort och efteråt studsade han som en boll. Vi tog oss över ängen tills i slutet, då gör han likadant IGEN, men denna gången mot ett stoooort dike. Jag var fanimej beredd på att han skulle gå omkull hela tiden. Men innan diket tvär stannade han så jag kunde hoppa av och leda honom över diket för att sen hoppa upp.

Han har som sagt aldrig varit såhär tokig innan, men jag tror och hoppas att det bara var en en gångs förteelse ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

ojj, :O haha

2011-02-07 @ 19:09:38
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/
Postat av: Emma

sv; asså ?!? x) men det gör jag faktiskt inte :)

2011-02-07 @ 19:47:27
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0