Dagens ridpass

Idag red Becka Tjalle, men jag var med i stallet och mockade och fixade.

Medans Becka red så gick jag runt hagen, det var lite som skulle fixas. För några grävare ska typ gräva i hagen. Sen mockade jag på logen, la in mer halm och sen sopade jag.

Becka skrittade i ca 40 minuter över skråns och mot krokens väg.

Jag tycker Tjalle var på lite konstigt humör idag, han var väldigt pigg och lite stressig när becka red. Och när han stod uppbunden i stallet tillsammans med Q o T så började han stegra. Jag tyckte han var dum så jag blev arg på honom. Men han blev stirrig och "skakade" lite. Som om han var rädd, jag tog ut honom och sen blev det bättre. Men jag tror det var några smällare som skrämde honom.

Sen när han gick ut i hagen så var han lite stirrig och jagade dom andra. Hoppas det bara var en engångsförteelse för dom där smällarna. :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0