Massage och stretching

Två grejer som jag tycker är viktigt för hästen är massage och stretching. Själv så försöker jag massera Tjalle så ofta jag kan. Jag har lärt mig lite grejjer av några massörer jag vet, jag masserar inte hårt. Utan "normalt" för att det är skönt för Tjalle.

Men sen tycker jag det är bra att låta en riktigt massör/kiropraktor gå igenom hästen så ofta som möjligt. Det är något jag tänker mig att Tjalle ska få göra snart, men dock kostar ju det endel :(


Sen stretching, jag försöker hinna med att stretcha efter varje ridpass. Det har varit lite dåligt med det på senaste tiden men jag ska försöka bättra mig.

Jag brukar stretcha såhär mest ibland lite andra sätt, även lite morots stretching ibland. Ni vet med godis, huvudet åt sidan och nedåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0