Min prao dag

Strax efter fem var jag hemma. Dagen har varit fullspäckad med massa patienter.

Dagen började på kliniken, jag var med på veterinär kliniken dvs dom gick igenon hästarna som var där, röntgenbilder och så. Sen var det frukost paus.

Efter da frukost hjälpte jag till med morgon sysslorna i stationärstallet, dvs mockning, fodring och borstning. Jag skulle varit med o promenerat och bandagerat om en häst med men det hann jag inte för vi skulle åka till ett stall där det var 4 kastreringar, 3 tandgenomgångar och ca 10 vaccinationer. Det var väldigt intressant, jag tyckte inte ens det var äckligt med kastreringarna! ;)

Jag fick hälpa till att hålla/assistera o så :D

Efter en lång dag i det stallet återvände vi till kliniken för att käka lunch. Efter lunchen åkte vi till en annan ponny som skulle raspa tänder och vaccineras.

Efter det slutade jag för dagen, det har varit en superbra dag och det har varit MAZA kul :D
Framförallt har jag lärt mig massa nytt :D

Det är ju det viktigaste med prao, att man ska lära sig nytt och se nya arbetsplatser :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0