Min prao

Jag lär mig massvis med saker varje dag, men en sak som jag lärde mig idag tänkte jag dela med mig här på bloggen.

När man kollar tänder på hästar kan man andvända lite olika slags material för att få hästen att hålla munnen uppen. Men en sån här vanlig munrulle är inte bra att andvända, dels för att den är farlig då den inte sitter fast. Risken är att den ramlar ut och veterinären blir biten eller klämmer handen i hästens mun. Men framförallt är det farliga att hästen biter på denna och då är det stor risk för tandfrakturer. Det är absolut inte kul för hästen men också dyrt för dig som ägare.

Andvänd aldrig en sån här, inte ens om man ska kolla en snabbis!! Inte ens om den är i metall!






En riktig munstege bör andvändas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0