Ridvägar

Jag är väldigt bortskämd när det gäller ridvägar. Det kryllar av grusvägar, skogs stigar och ängar. Dock har vi väl inte världens bästa paddock men den duger att rida i. Jag har ridit på som vanligt i vinter men jag har inte kunnat rida i paddocken. Istället har jag ridit i gräspaddocken och på ängarna. Jag har inga problem med att det är mycket snö, jag älskar det.

Men en sak hatar jag - det är när det töar. Fy skjutton var det är jobbigt. BLÖTT, SLASKIGT, GEGGIGT, TRÅKIGT OCH SMUTSIGT. Men sen på natten så fryser det ju lite och då blir det som det är nu. SNOR HALT med andra ord!!

Nu är den enda gången under denna vintern som jag inte riktigt vet hur jag ska rida. Det är halt på alla vägar och på ängarna är det mycket snö och den är så tung också. Tjalle halkar inte så jag kan rida överallt, men det finns inte många ställen som man kan trava och galoppera på. Och Tjalle behöver ju verkligen springa av sig.

Idag red jag till hea och hoppade över en liten stock i skogen ( lite trav o galopp). Jag klättrade även upp för en brant backe 3 ggr. Men han var super pigg.

Nu måste det bli mindre is på vägarna så vi kan trava och galoppera mera :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0