Trevina

Jag tänkte bara skriva några rader om Trevina.

Innan jag fick Tjalle, typ 2009 och halva 2010 så red jag Trevina ganska mycket. Jag hjälpte Nathalie när hon jobbade. Jag red henne ungefär 1-5 dagar i veckan. Vi red mycket ut, men också i paddocken. Jag red mycket lektioner för Nathalie, hoppning och dressyr. Vi var på 4 clearrounder sammanlagt, jag har 7 rosetter med Trevina. Sommaren 2010 var vi på ett hoppläger. :D

Jag tycker Trevina är en ur go ponny, absolut en jag kan tänka mig att ha. Sååå go och ändå väldigt duktigt för att vara 5 år.

Lite bilder


Ridläger 2010


Vinter 2009/2010



Clearround KRS, här var hon i form minsann ;)






Dressyr lektion hösten 2009



Vinter 2009/2010

1:a clearrounden



50 o 50 cm, första rundan fick vi 2 vägringar om jag minns rätt, den är inte med på filmen.

2:a clearounden



3:e clearounden




Trevina är jättego att rida, hon är väldigt snäll. Lagom pigg och framåt. Hon är lika go att rida ut, som i paddocken eller på tävlingsbanan. När man rider ut är hon väldigt pigg och glad, i dressyren krävs det som på typ alla hästar väldigt mycket drivning. Inte för att hon ska gå frammåt utan för att hon ska trampa under sig. I hoppningen  är han pigg och glad, men man måste hela tiden vara noga med att rama in henne, för rätt som det är så springer hon förbi hindret xD

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hon fyller 7 i år :p

2011-01-16 @ 18:45:50
URL: http://rilfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0