Veckans ämne



Veckans ämne är rakning. Bara för att jag skulle vilja säga hur jag skulle vilja ha Tjalle rakad.

Tjalle ska inte rakas denna terminen. Men till hösten kanske :D Fast dock är mamma emot det, don´t ask me why! :/

Såhär tycker jag!

En huvudgrej är att det ska vara en bra rakapparat och en bra "rakare". Det ska vara raka linjer och inte spårigt!





Helklippning är ju det snyggaste. Men väldigt svårt att klippa kanske...




Denna är min favorit, snyggt när man klipper jäms med tränsets sidostycken! Bra att dom har hår på benen om det är kallt och lerigt.


Halvklippning är inte min favorit direkt. Det är inte fult men inget jag skulle vilja ha på min ponny.




Det samma gäller spårklippning, INTE min stil ;)




Och det samma gäller filtklippning. Men helst filtklippning av spårklippning och halvklippning.




Jag tycker det blir fult med en vojlock på ryggen, lite knäppt xD




"Islandshästklippning" syns ju inte så mycket, men bra för hästen kan ju ändå gå utan täcke. Lite meningslöst kanske?




Att göra en symbol på hästen kan vara lite gulligt på små ponnysar. Sen beror det ju på vad för symbol man gör. Kan ju säga att många misslyckas totalt tkr jag. xD

Vad tycker DU? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0