ojojoj vilken dag!

Mamma kom till stallet idag och hjälpte mig och Becka när vi städade i stallet. Fixade i ordning lite överallt. Härligt när det är uppstädat! ;)

Sen tog vi in pollen för att löslongera i paddocken och även tömköra lite. Men vi kom inte så långt!

Han var faktiskt JÄTTE duktig, hade honom lös i en "rundpaddock". Vi övade backa (både med rygg och mage mot honom), stanna och inkallningar + springa och gå runt ( han ska följa mig). Han gjorde i princip allt jag bad honom perfekt. Jätte stolt över bebis! :)

Sen skulle jag löslongera honom och han var jätteduktig! När jag gick mot hans rumpa med spöt så sprang han direkt ut i varv i det tempo jag visade med kroppsspråk och röst. Han hade alltid ena örat mot mig och lyssnade på inkallningar. MEN!

Tills han upptäcke att han kunde hoppa över staketet som va ca 100-120 cm högt. Dessutom hade jag dubbla staket så han hoppade över 2 staket! Han hoppade över alla möjliga saker (jag var livrädd) och sen sprang han till hagen och stylade sig men kom så snällt när jag kallade in honom. Sen upp igen och samma sak igen, men denna gången stod becka o mamma vid staketet. Men ändå skulle han ut, tom krypa under! Och hoppa stilla stående! MORR! Sen upp igen men jag kände att det var ingen mening med att ha honom lös igen / tömköra då han var uppspelt. Longerade lite ist och sen gick Becka en lite prommis.

Jag vet att han kan hoppa iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0