ÄNTLIGEN!

ÄNTLIGEN !!

Äntligen har Tjalle fått nya skor och nyklippta fossingar ! =)

Har ni tänkt på att det låter väldigt konstigt att säga att man klipper deras hovar, för det gör man ju. Fast ändå inte :P

Btw så vet jag inte var det var med mig idag, jag var så himla snabb. Allt detta hann jag göra på 4 1/2 timme.

Mocka, Vatten logen, Vatten Rebel, sopa HELA stallet, ta in och borsta tjalle, gå på promenad, städa i foder och sadelkammaren, städa i mina skåp, putsa, ge katterna mat, kolla på när Tjalle skoddes, chilla, ge dom mat och ta in hästarna i stora stallet. Erkänn grymt? :D

Iaf, både han och jag tyckte det var underbart. Vi gick på en liten promenad på 30 min efter han skoddes. Han var PIGG och GLAD! Det är ju inte konstigt att han var pigg när han i princip bara har gått i hagen i 2 veckor. Han var lite busig och gick och skakade på huvudet och gjorde små skutt hela tiden. Jag sprang endel med honom och han stojjade till sig rejält några gånger, nästan så att det blev lite otäckt. Jag höll nästan på att tappa honom en gång. Jag märkte att han gärna ville "bestämma" och gå före och ta sig in i "min bubbla" men samtidigt hade han också överskottsenergi ;)

Han var också väldigt gosig idag, han pussades mycket och ville klias hela tiden. När vi var ute och gick kliade han sig var 10:e meter nästan...:P Needå inte riktigt :)

Jag tog inga bilder idag, glömde det! Så det får bli en gammal :)


Natten då vi hade hämtat Tjalle (vi kom hem vid 2)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0