Dagens ridpass

Vill börja detta inlägget med att skriva...Härliga ponny!♥  Jag är så glad att jag har dig, du är helt underbar! Älskar dig av hela mitt hjärta. Du är bäst!



Yes! Jag kunde rida i paddocken iaf. Först tänkte jag att jag inte skulle göra det för det öste ner med regn. Men precis när jag hade dom tankarna så slutade det regna och solen kom fram en stund. Jag sadlade och red i ungefär 20-25 min. Haha inte länge men det var det som var meningen med. Han blir lätt uttråkad och då kan han hitta på bus. Därför börjar jag lite försiktigt.

Han var jätte duktigt idag! Jag var rädd att han skulle vara pigg och otålig men han var perfekt ;) Han var pigg och arbetsvillig men inte stökig och bråkig. Helt lagom!

Jag började med att leda fram honom (gör alltid det), sen skrittade jag ett varv i varje varv på fyrkanten. Där efter lite halter på olika spår, sen lite på volten. Där efter framdelsvändningar och sen lite volt igen. Jag försökte få honom att ställa sig och börja arbeta och det gjorde han. Det var ju inte perfekt men han var jätte duktigt. Jag red honom på halvlånga tyglar för att han skulle vara riktigt  avslappnad. Men jag märkte verkligen vilket varv som är svårast. Han är inte lika villig att ställas och framdelsvändningarna var MKT svårare. Det är vänster varv som vi är lite dåligare på. Men det får bli massa övning!

Lite bilder från idag, han stylade massor inför kameran ;)







Blunder



Dagens outfit xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0