Dagens ridpass

Idag red jag stora varvet runt och krokens väg. När vi red förbi havet stannade han några gånger för att han blev rädd för lite saker. Men jag var bestämd med en gång och jag var ganska hård - jag gillar det inte men jag är nog illa tvungen. Han gav sig tillslut ( efter 3 vändningar och 1 stegring - det chockerar mig att han stegrade, då blev jag arg! Han brukar inte göra det). När han gick frammåt så hade han ett väldigt bra framåtbjudande. Vi gick igenom 2 byggarbetsplatser med grävmaskiner och brummande och blinkande utan anmärkningar av Tjalle tvärvigg.

Vi travade på grusvägarna - han tyckte det var mycket trevligt att få springa lite. Jag tränade på att sitta ner i traven och det har blivit såå mycket bättre!

Idag får han högsta betyg av mig, det kunde såklart gått bättre men med tanke på hur mycket han har stannat det sista så var detta super. Dessutom gick han jättefint, han lyssnade superbra på mina hjälper och emellanåt gick han såå fint! Han börjar fatta vad han ska göra när jag håller om med skänkeln och kortar upp tygeln. :D

JAG ÄLSKAR MIN PONNY! HAN ÄR BÄST! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0