Dagens ridpass ala Becka

Idag skulle Becka rida lektion för kicki. Eller rättare sagt, hon red lektion för Kicki. Men Tjalle var på väldans bråkhumör och var ovanligt bockig. Därför fick jag som är lite mer bestämd hoppa upp och se om han gjorde likadant. Det gjorde han, men jag red på som vanligt och tillslut gick det änna bättre. Det han gjorde var att han bockade och försökte komma undan arbetet med både det ena och det andra. Han körde med den klassiska "äh va fan, detta var tråkigt, jag går mot utgången ist". Men det var kanske inte riktigt den attityden han hade, attans vad bestämd han är. LIKA bestämd som jag...

Vi funderade på om han ömmade i ryggen, men Kicki gick igenom honom och det gjorde han INTE! Så det är bara fjanterier han håller på med. Han hade kanske en äkta bråklust dag idag..?

Vad vi ska göra är att ALLTID hålla honom sysselsatt, nya grejer hela tiden. Vi måste lura hon helt enkelt. Ett var på volten sen tröttnar han. Idag förstod jag och inte minst Becka vilket jobb vi har framför oss. Men jag tror verkligen på våran underbara ponny, han ÄR grym och jag VET att han kan bli SÅ HIMLA BRA! :D

Nu lät det kanske lite överdrivet, han är ju ingen problem ponny direkt, men det är endel knappar man måste hitta!

Jag skulle kunna skriva i evigheter om det här ridpasset. Men det får räcka såhär.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0