Dagens stalldag

Häromdagen fick jag reda på att en ponny som jag känner till (amanda har haft henne som foderponny och hon har stått i stallet, jag har ridit henne endel och tävlat henne 1 omgång i gymkhana!) står i ett stall i närhetern. Jag begav mig dit idag för att hälsa på henne och hennes föl. Hon hade även ett föl i magen faktiskt :)

Här kommer lite bilder på Zenitha som är ett 9 årigt Cob sto.



Zenithas föl - vet ej om det är ett sto eller en valack!



Zenitha



Haha, jag måste berätta att det var en skettis där och vi (jag, amanda och becka) trodde det var Linus (amandas förra ponny). Så vi stod och klappade honom och pratade...

"Åh vad söt han är, han måste vara gammal. Lilla Linus... Tänk att du har ridit honom Amanda"
Så kom det en tjej från stallet och sa...
"Känner ni honom?"
Vi sa:
"Jaa"
" Ja han måste väl vara 26 år nu lilla Albin"
Då upptäckte vi att det inte var Linus, och där stod vi och klappade en främmande ponny och påstod att vi kände honom och att han hette Linus.. PINSAMT!

Men det var roligt att träffa Zenitha! :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Men jag har kommit fram till att det ÄR Linus, för att om man ser på bilderna så är det EXAKT samma teckning och allting. Så de är Linus :)

2011-03-17 @ 20:45:14
URL: http://rilfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0