Favorit strö

Det här har jag skrivit om förut, men jag tänkte köra en vända till. Jag förutser att hästen står i box.

På etta plats kommer spån, för det är lätt av mocka i, det är skönt för hästarna att ligga på och det ser rent ut. En nackdel kan vara att om man har bädd på sommaren kan det stinka lite. Jag tycker det är lika bra med/utan bädd, på vintern kan det vara bra för värmen och så :)





På andra plats kommer torv för att det är superlätt att mocka i och luktar inte. En nackdel kan vara att det inte är så mjukt att ligga på. En kombination av spån och torv är bäst tycker jag, torvbädd med spån är perfa tkr jag!





På tredje plats kommer halm, för det är fluffigt och bra för hästen. Förutsett att man mockar nogrant då det annars kan var svårt att hålla det rent, kan annars bli väldigt svårt att mocka. Jag tycker det är lättast utan bädd.



Sen finns det ju lite andra sorter, halmpellets -gillar jag INTE, olika sorters spån osv. Men dessa tre är vanligast och det är dom jag föredrar! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0