Gos eller inte?

Idag så var Tjalle så himla mysig, idag när jag precis hade kommit skulle jag gå och hälsa på honom. Då kom han fram och nosade. Jag vet inte riktigt om han fattar hur man pussas för han söker sig verkligen till min mun och så håller han på och "bökar". HAHA fan vad kul det lät nu, aja. Jag kanske kan filma det ngn dag :)

Redan då märkte jag att han var på myshumör, han brukar alltid gå iväg när man kommer in och ska mocka. Men idag skulle han stå "mitt i" allt och kolla på och lukta. Så fort jag gick och hämtade en bajs vände han sig mot mig och såfort jag gick till skottkärran vände han sig mot mig. Han försökte helatiden komma nära och pussas och han ville hela tiden att jag skulle klappa honom. Åhhh vad mysig häst jag har tänkte jag då, men sen så kom ändå tanken....

Såhär får han ju inte göra egentligen, han ska inte kunna tränga sig på mig även om han är mysig och vill pussas. Jag har min bubbla och han har sin bubbla. Egentligen ska jag inte vara så "nåmenlillasötaunderbarahäst du är så söt". Jag ska vara bestämd och han ska respektera mig. Så SKA det vara, bara när man talar om sin häst ska man vara bestämd. Även fast vi tycker att dom är våra bebisar så är ska dom inte vara det. Nu känner jag att jag kanske spårade ur lite, men fattar ni?? Någon som förstår hur jag tänker eller till och med håller med?

Även fast han var så mysig just då och jag bara ville ta med honom hem så kanske han bara ville vara överlägsen. ??

När ska man dra gränsen?





Kommentarer
Postat av: Linnea op de Weegh

Min häst är precis likadan dessutom ska han jämt ta min mössa eller smak på mina kläder man aldrig så han biter hårt.. Jag har en snäll gräns så han får göra de då jag gillar de, men han får inte gå före när jag leder och han får inte gå ut ur boxen utan att jag säger till och han ska stå still på gången utan linor. typ - De finns lika många sätt att sköta en häst som de finns hästar..

2011-03-03 @ 21:49:09
URL: http://polze.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag fattar hur du tänker, och håller med till en viss del. Men om det hade varit Qlementine hade jag inte brytt mig. Det känns inte som att hon försöker ta över, så jag bryr mig inte så mycket..

2011-03-04 @ 07:41:33
URL: http://rilfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0