Mina provridningar

Jag hade tur som inte behövde provrida 30 hästar innan vi fann den rätta. Faktiskt bara 6 stycken, det kändes som att vi skulle leta i evigheter!

1. Den första provridningen!

Jag tar text och bilder från min bilddagbok!


Sto, 13 år, 142 i manken. Tävlad i hoppning och dressyr.
Stod just nu på sommarbete.
Men när vi kom fram och vi gick fram till henne var det första jag tänkte "det här är inget för oss".
Men fick ju ändå verka intresserad och självklart red jag innan vi fattade beslutet.
Hon var jätte söt och snäll, men väldigt seg.
Vi red på en gräsplätt och det var varmt men hon var väldigt seg.
Dessutom var hon tjock men ändå gick hon med munkorg hela tiden..

Men som sagt inget för oss, hon var ju för liten för rebecka också!

2.
<--- Annonsbild



Fick jätte bra feeling när vi kom dit, ur gulligt sten stall med stora fina boxar.
Hästen heter Dante och är 3 år.
Han stod själv i en hage och kom springandes när vi ropade på honom :)
I stallgången stod han lugnt och fint och stilla. Vi borstade o sadlade och red en bit på vägen till vi kom till en hage som vi red i. Först red hon som hade hästen i stallet. Sen fick vi rida, först jag sen becka.
Han var ju väldigt grön för han var bara 3 år. Har inte gått i form eller hoppat (bara löshoppat 1.10) :)
Men han hade fått jättefina poäng på hoppningen i treårstestet :D
Han var hur gå som helst att rida.
Becka red även in i skogen och han var jätte snäll.

Ur go häst och charmig, men vi beslutade att vi vill ha en mer klar och rutinerad häst som gjort mer. Gillade Dante jätte mycket <3

Men ändå köpte vi en lika orutinerad häst :P

3.


D-ponny 147 cm
Brun Arab/Quarter (spännande blandning)
7 år
Valack

Här fick jag också bra feeling när vi kom fram. Fin ponny i lagom format.
Snäll i boxen och så.
Vi gick ut till typ en hage som vi kunde rida i.
Dom berättade att dom hade ridit han i western det sista och så sa dom att han aldrig ridits själv :O.
Tänkte inte mer på det men när jag hoppade upp så ville han inte gå framåt, han stod helt stilla.
Tjejen som hade ridit han de senaste 8 månaderna sa att hon alltid rider med sporrar så hon hämtade dom.
Då tänkte jag att jag bara ville åka hem! Vi kan ju inte ha en häst som är skänkeldöv och bara lyssnar på sporrar och dessutom inte kan gå själv.
Tjejen tog på sig sporrarna som inte var vanliga sporrar utan western sporrar!!! :O
Hon hoppade upp och kickade hästen i magen flera gånger sen gick han framåt. Men han var western riden och stel och konstig.
Usch, ville bara åka hem. Men sen hoppade jag han också men han var ju snäll och så men NEJ NEJ NEJ! :P


4. Lady
Jag kommer inte ihåg så mycket från den här hästen mer än att hon var ca 7 år och skäck. Inte något för oss, stark och stel som skjutton. Uschamig!

5.

Åh vad arg jag var när vi skulle provrida denna, jag ville INTE ha en arab. Men Rebecka skulle ändå provrida. Usch! Stallet var ett gammalt kostall och Becka fick rida i en ful gammal sadel och ett bettlöst träns av snören. Helt sjukt. Becka flög av med, för den bockade. usch!
Söt iaf och den hade tävlat lokalt och hoppat 1.20, 6 år, maxad!

6. Tjalve!

Mer om provridningen kommer en annan gång :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0