Paddar

Min top 3 lista på bästa paddar!

1. Okänd padd som jag inte vet vad den heter xD Haha men det är typ som bikupehål och den verkar suuuper bra. Egentligen ska jag inte säga så mycket om den för jag har aldrig testan. Men jag bara känner att den är så bra. xD Vet inte vad den heter så jag kan inte ta fram en bild.



2. Gelepadd, bra padd som inte är så stor och ivägen. Gör att sadeln ligger stilla och är mjuk och stötdämpande.



3. Fårskinnspadd, mjuk och fluffig. Inte jätte stötdämpande men kan vara till hjälp om sadlar inte ligger perfekt eller om hästen har dåligt med muskler kanske. Dock är det många som ha denna padden bara för att det ser fint och mysigt ut och för att det ska vara "skönt" för hästen. Men i många fall är det inte alltid bättre att lägga en padd under sadeln. Kanske tom gör mer skada än nytta...

Mysig padd för övrigt


Kommentarer
Postat av: Malou

Jag har en fårskinnspadd till Deddan för att han inte är så bra musklad över ryggen. :) <3

2011-03-12 @ 15:23:06
URL: http://maloousan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0