Samma ridväg

Jag är lite pedantisk när det gäller ridvägar. Jag vet att Tjalle behöver en enorm variation och därför bla är jag väldigt noggrann med att inte rida samma ridväg flera dagar i rad samt inte rida i Paddocken för mycket. Jag rider oftast aldrig samma ridväg två dagar i rad. Helt inte samma ridväg två dagar samma vecka heller!

Kanske väldigt överdrivet, det gör ju inget om man rider samma ridväg ibland men inte ofta! Då tycker jag att det är synd om hästen. Själv har jag enormt mycket ridvägar att välja mellan så jag rider oftast inte samma ridväg fler gånger på en vecka.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror inte hästen tänker. "Ohnej, samma ridväg, nu blir jag ledsen"

Men håller med bra med variation :)

2011-03-16 @ 19:18:21
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0