Shoganan

Tänkte skriva lite om en urgrym ponny vid namn Shoganan. Någon utöver det vanliga!

Han är 11 år om jag minns rätt, kanske 12. Han är av okänd ras och importerad från Irland, eller det var hans mamma som importerades, men då visste dom inte att hon var med föl. Han föddes i sverige men det var ingen som riktigt ville ha honom Så Annie tog över honom redan när han var en liten bebis. Hon var inte gammal när hon började rida in honom.
Annie har hoppat mycket med honom men nu dom sista åren har hon tävlat och tränat honom mycket i gymkhana. Där är han en utav dom bästa ponnysarna, han är otroligt snabb, smart och vändbar. När det gäller hoppningen så är han också grym. Nu ska jag inte skryta mer om denna ponnyn!

Shoganan har stått i stallet ända sen jag började rida där. När jag var lite var det en dröm för mig att få rida honom, första gången jag skulle skritta av honom så stack han med mig på vägen utanför stallet. Oups... :P Varje gång Annie frågade om jag vill skritta fram eller av så blev jag överlycklig. Sen med tiden har jag ridit honom ibland, några lektioner för annie och ibland har jag ridit ut honom åt henne. När Annie var i Egypten i vintras så red jag honom. Förra sommaren hade jag även honom på ridlägret i stallet. Det var riktigt roligt att rida honom! Han är ju inte jätte lätt att rida, men inte heller jätte svår.




<-- Ridlägret 2011




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0