Tjoo

Kom nyss hem från en stallet/Annie. Efter en lång stalldag så åkte jag med Annie på lite äventyr :)

Stallet
Jag hade tänkt mig en lång stalldag så jag hann med att göra massa nödvändiga saker som putsa och städa skåpen och så. Men nej det hann jag inte med! ;)

När jag skulle hämta Tjalle och rida så såg jag att han hade tappat en sko, attans skit tänkte jag då, han skoddes ju förra veckan! Men när jag gick för att leta efter den i hagen så hittade jag den med en gång :D Gött!

Iom att Berra kan sko så slog han på tappskon. Men innan det fick Tjalle stå och vila i boxen. Då red jag ut på Shoganan med Tessan :)

Sen lagade vi lite hage och efter det så red jag Tjalle, vi red ut ca 1 tim till en lång grusväg som slutar med en lång backe. Han var snäll tills han började dampa när jag skulle trava, han vände ca 20 gånger och stegrade ca 30. Amen typ.. morr vad arg jag var, fast jag lyckades vara lugn. Tillslut smällde jag till han med spöt i hans huvud när han stegrade så då lugnade han sig. (låter brutalt jag vet, men jag slog inte så hårt). Tillslut slutade han så då kunde vi trava och slutligen galoppera uppför den underbara backen. Härligt! Jag lät honom springa av sig så han blev väldigt trött! :)

Efter ridturen åkte jag med Annie till Marieberg, Leja och Kate åkte hem. Sen hjälpte jag henne när hon red Kate och sen åkte vi och handlade och sen hem till annie en stund innan mamma hämtade mig :)

Jag har haft en underbar dag! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0