Äntligen Fredag!!

Snart är det fredag JIPPIE! Så skönt med helg! :)

Idag gick jag tidigt från skolan för jag var hos tandläkarn. Så jag var också tidigt i stallet och kunde sega mig. Jag hade ridit och mockat när klockan var 4, sen tog jag in hästarna och pysslade lite. Så jag var hemma vid 5. Nu har jag segat mig lite i två timmar och det är dags att ta tag i göra-listan!

Men först tänkte jag skriva lite om vad jag och Charles gjorde idag. Det var dressyr som stod på schemat. Först skrittade jag fram en runda i skogen på 10 min. Sen så jag slängde in lite bommar här och var på banan och gjorde lite olika övningar i trav och galopp. Började med trav , mycket volter och förflyttningar och bommar. Försökte tänka framåt hela tiden för att få ut steget. I galopp gjorde vi samma övning fast nu med galopp bommar, försökte rulla på så gott det gick. Det gick jättebra, han blev riktigt trött och svettig i slutet, jag kännde hur han tycker det var kämpigt att ta ut steget.

Vi avslutade med lite joggning på banan och sen en promenad i skogen. Allt total 60 min :)

Tjalle och en utav dom 6 katterna!!! - Jag vet, föör många!!
Tjalle brukar pussa och gosa med katterna. Dom tycker också om att sitta på hans rygg, antingen bara gosa eller leka med manen eller svansen. Dom han hålla på i timmar.... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0